Eiropa novērš trūkumus pieņemtajās sankcijās, lai pilnībā noslēgtu automašīnu piegādes uz Krieviju

© Pixabay.com

Polija un Baltijas valstis pārtraukušas brīvi ielaist Eirāzijas ekonomiskajā savienībā automašīnas, kuru vērtība pārsniedz 50 000 eiro, vai ar dzinēju, kas lielāks par 1,9 litriem. Šādu transportlīdzekļu piegāde ir aizliegta ar sankcijām, un tagad to eksportam nepieciešama rakstiska ražotāja atļauja, raksta "The Moscow Times".

Tiek atzīmēts, ka Polijas muitas darbinieki vairs neļauj ievest Baltkrievijā dārgas automašīnas un automašīnas ar divu litru un lielāku dzinēju vai vest tranzītā caur to uz citām Eirāzijas ekonomiskās savienības valstīm - Armēniju, Kirgizstānu un Kazahstānu. Auto tirdzniecības uzņēmumi par to informē savus klientus.

Polijas muitnieki no ražotāja pieprasa dokumentu ar atļauju izvest automašīnu no Eiropas Savienības un apstiprinājumu, ka galasaņēmējs atrodas ārpus Krievijas un automašīnas eksports nepārkāps sankcijas. Paziņojumi par to ir izvietoti kontrolpunktos.

"Tas sākās 22. marta vakarā, un tagad uz robežas ir milzīgas rindas. Acīmredzot tādu pašu aizliegumu ir ieviesusi Lietuva - mums jau trīs mašīnas ir iestrēgušas uz Baltkrievijas robežas, un tas ir ļoti sāpīgi, jo uz Klaipēdu tika vestas ASV izsolēs iegādātas automašīnas,” izdevumam pastāstīja muitas brokeris, kurš nodarbojas ar transportlīdzekļu reģistrāciju.

ES jau iepriekš bija noteikusi sankcijas šādu automašīnu eksportam uz Krieviju, taču nav noslēpums, ka tās turpināja ievest caur Baltkrieviju vai pseidotranzītu uz citām valstīm, kas ir muitas savienības ar Krieviju sastāvā.

Pasaulē

Kijivā dzelzceļa atzars no galvaspilsētas uz lidostu uzbūvēts pusgada laikā par 17 miljoniem eiro, darbi tika pabeigti jau 2018. gadā bez steigas un skandāliem. Ukraiņiem nekādi mistiskie spēki neradīja sadārdzinājumu un pārrāvumu projekta uzraudzībā – Latvija šo ukraiņu pieredzi pagaidām ignorē.

Svarīgākais