Amerikāņu aviokompānija Southwest Airlines, veicot rūpīgas pārbaudes, konstatējusi, ka vēl trijām tās rīcībā esošām lidmašīnām Boeing 737300 fizelāžā kniedējumu vietās ir sīciņas plaisas, kas lidojuma laikā var radīt draudus lidmašīnai. Pagājušās nedēļas nogalē lainerim, kas bija ceļā no Fīniksas uz Sakramento, izveidojās caurums apšuvumā, tika dehermetizēts salons un pilotiem nācās veikt ārkārtas nosēšanos.
Pēc notikušā incidenta, kurā, par laimi, neviens nopietni necieta, Southwest Airlines uzsākusi rūpīgu attiecīgā modeļa aviolaineru pārbaudi, kuras dēļ pēdējās dienās atcelti aptuveni 600 kompānijas reisu, ziņo AP. ASV Nacionālās transporta drošības pārvaldes (NTSB) pārstāvis Roberts Samvolts informējis, ka plaisas, kas ar neapbruņotu aci nav redzamas, atklātas vēl trijos laineros, savukārt 19 attiecīgā modeļa lidmašīnu esot pilnīgā tehniskā kārtībā. Vēl 57 lidmašīnu pārbaude tikšot pabeigta līdz otrdienas vakaram.
Kompānija Boeing, negaidot galīgos pārbaudes rezultātus, aicinājusi arī citas aviokompānijas pievērst uzmanību Boeing 737300 lidmašīnu kniedējumam, sevišķu uzmanību pievēršot tiem laineriem, kas ir vecāki par 15 gadiem. Lidmašīna, kurā piektdien izveidojās caurums, bija 15 gadu veca un veikusi vairāk nekā 39 000 pacelšanās un nosēšanās ciklu. Tas nozīmē, ka tik reižu lainerī bija strauji mainījies spiediens, un, pēc speciālistu domām, tieši spiediena maiņas vainojamas pie salaiduma vietu nolietošanās un mikroplaisu rašanās. Pēc NTSB datiem, pasaules aviokompāniju rīcībā ir 931 Boeing 737300 lidmašīna, tiesa, daudziem no šiem laineriem veikta apšuvuma maiņa un, vismaz teorētiski, nekādām plaisām to apšuvumā nevajadzētu būt.
Speciālisti īpaši uzsvēruši, ka pirms lidojuma veiktās parastās vizuālās apskates laikā plaisas nav iespējams pamanīt. Lidmašīna, kas cieta pagājušās nedēļas incidentā, plašāku tehnisko apskati bija izgājusi pagājušā gada martā, un arī tad nekādi defekti netika konstatēti. Jāpiebilst, ka pagaidām neviena AP aptaujātā aviokompānija, atskaitot Southwest Airlines, negatavojas veikt visu šā modeļa lidaparātu inspekciju. Tomēr, ja NTSB un ASV Federālā aviācijas aģentūra (FAA) uzskatīs, ka tas ir nepieciešams, pārbaudes amerikāņu lidsabiedrībām varētu noteikt par obligātām.
AP atgādina, ka incidents ar Boeing 737300 lidmašīnu, kas bija ceļā no Fīniksas uz Sakramento, notika aptuveni 18,5 minūtes pēc pacelšanās, kad lidmašīna jau bija sasniegusi vairāk nekā 10 000 metru augstumu. Aculiecinieki stāstījuši, ka pēkšņi atskanējis spalgs, šāvienam līdzīgs troksnis un lidmašīnas griestos izveidojies aptuveni 1,5 metrus garš un 0,3 metrus plats caurums. Spiediens lidmašīnas salonā strauji samazinājies un pasažieriem nācies lietot skābekļa maskas. Lainera piloti, novērtējot nodarītos postījumus, nolēmuši nevis atgriezties Fīniksā, bet nolaisties tuvākajā lidostā – Jumas gaisa kara spēku bāzē.
Southwest Airlines atzinusi, ka arī 2009. gada jūlijā kādai kompānijas lidmašīnai lidojuma laikā radies caurums, tiesa, mazāks. AP atgādina, ka šādas avārijas, lai gan gadās reti, var novest pie traģiskām sekām. 1988. gadā kompānijas Aloha Airlines lidmašīnai, kas bija ceļā no Hilo uz Honolulu, korpusā izveidojās paliels caurums, pa kuru no lainera tika izrauta stjuarte, kura gāja bojā. Vēl desmitiem pasažieru tika ievainoti.