Daudzas aviokompānijas jau iepriekš ir izteikušās, ka pirms lidojuma varētu sākt svērt ne tikai bagāžu, bet arī pasažierus - nu šis brīdis ir pienācis, par laimi, pagaidām sver tikai brīvprātīgos, raksta cnn.com.
Eiropas aviopārvadātājs Finnair veicis izmēģinājumu Helsinku lidostas centrā - brīvprātīgie pasažieri tika nosvērti pie izlidošanas vārtiem, lai ļautu aviokompānijai precizēt lidmašīnas svara aprēķinus pirms pacelšanās.
Svēršanās nav saistīta ar atsevišķām rezervācijām vai pasažieru datiem, viss ir anonīms, sacīja Finnair komunikācijas vecākais viceprezidents Peivits Talkvists, un pasažiera svaru redzēja tikai darbinieks pie vārtiem.
Izmēģinājuma process sākās pirmdien, un līdz ceturtdienas rītam tajā jau bija piedalījušies 800 brīvprātīgo, sacīja Talkvists, piebilstot, ka aviokompānija ir "pozitīvi pārsteigta par brīvprātīgo skaitu".
"Mēs esam informējuši par šo aptauju Finnair klientus, izmantojot mūsu sociālo mediju kanālus un mobilo lietotni, un pirmie brīvprātīgie lūdza piedalīties jau pat pirms aprīkojuma uzstādīšanas," viņš sacīja.
Ziemas sezonā viņi plāno nosvērt 1200 pasažierus, bet vasarā vairāk.
Talkvists sacīja, ka aviokompānija apkopo datus par pasažieru un viņu rokas bagāžas vidējo svaru "lidmašīnas svara un veiktspējas aprēķinu nolūkos, kas nepieciešami drošai lidojumu veikšanai".
Aviokompānijas pirms katras pacelšanās aprēķina lidmašīnu svaru - visu, kas atrodas lidmašīnā, kā arī kravas un bagāžas svaru, kā arī tādas lietas kā ēdināšana un ūdens tvertnes lidmašīnā pirms katras pacelšanās, kā arī to smaguma centru. Lidmašīnas svars var ietekmēt to, kur pasažieri var sēdēt, un dažos gadījumos pat to, cik pasažieru drīkst iekāpt lidmašīnā un cik daudz bagāžas var ievietot kravas nodalījumā. Katrai lidmašīnai, ar kuru lidojat, ir noteikts maksimālais svars drošam pacelšanās brīdim.
"Lai gan aviokompānijas zina visu pārējo aspektu svaru, klientu un viņu rokas bagāžas svars tiek aprēķināts, izmantojot Civilās aviācijas pārvaldes apstiprinātos vidējo svaru," sacīja Talkvists.
Aviokompānijas parasti izmanto vidējo pasažieru svaru, ko nodrošina Eiropas Aviācijas drošības iestāde, taču tās var izmantot arī savu, ko apstiprinājušas iestādes. Finnair ir izmantojis savus mērījumus kopš 2018. gada, taču tie ir jāatjaunina ik pēc pieciem gadiem, tāpēc šobrīd notiek datu atsvaidzināšana.
Turklāt Finnair vāc datus gan par ziemas, gan vasaras sezonām, jo aukstajās Somijas ziemās pasažieri mēdz valkāt smagāku apģērbu un mēteļus. Ziemas lasījumi tiks pabeigti februārī, bet vasaras lasījumi tiks veikti no aprīļa līdz maijam.