Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Pasaulē

Boeing 737 Max lidmašīnās atklāta jauna problēma

© Pixabay.com

737 Max lidmašīnu ražošanas laikā konstatēta jauna problēma, kas liks Boeing pārstrādāt aptuveni 50 lidmašīnas, kas vēl nav nodotas ekspluatācijā, ziņo cnn.com.

Spirit AeroSystems darbinieks, kas strādā pie 737 Max lidmašīnu fizelāžas, paziņoja lidmašīnas izgatavotājam, ka, iespējams, divi skrūvju caurumi nav izurbti precīzi atbilstoši Boeing prasībām.

"Lai gan tā nav tūlītēja lidojuma drošības problēma un visi 737 var turpināt darboties droši, mēs pašlaik uzskatām, ka mums būs jāpārstrādā aptuveni 50 nepiegādātās lidmašīnas," teikts paziņojumā.

"Mūsu komandas loceklis atklāja problēmu, kas neatbilst inženiertehniskajiem standartiem," sacīja Spirit AeroSystems pārstāvis Džo Bučīno. “Pēc paziņojuma mēs sākām tūlītējas darbības, lai noteiktu un ieviestu atbilstošus remonta risinājumus. Mēs esam ciešā saziņā ar Boeing šajā jautājumā.”

Ziņas par nepareizi izurbtajiem caurumiem ir pēdējais trieciens Boeing reputācijai, kas pēdējo piecu gadu laikā ir vairākkārt sagrauta, pēdējo reizi šausminošajā negadījumā 737 Max 9 lidojumā 5. janvārī.

Aviokompānijas Alaska Airlines lidojuma laikā tajā dienā lidmašīnai izsprāga durvju aizbāznis, lidmašīnas sānos atstājot caurumu. Lai gan precīzs incidenta cēlonis vēl nav zināms, Boeing izpilddirektors Deivids Kalhouns investoriem sacīja: "Mēs radījām problēmu, un mēs to saprotam.

Lai kādi secinājumi tiktu izdarīti, Boeing ir atbildīgs par notikušo. Neatkarīgi no tā, kas bija šī negadījuma cēlonis, šāds notikums vienkārši nedrīkst notikt lidmašīnā, kas atstāj kādu no mūsu rūpnīcām," viņš turpināja. "Mums vienkārši jābūt labākiem."

Lai samazinātu izmaksas, Boeing pēdējos gados arvien vairāk ir atkarīgs no piegādātājiem, lai saliktu galvenās lidmašīnu daļas. Piemēram, Spirit AeroSystems būvē fizelāžas un dažos gadījumos arī kabīnes, atstājot Boeing tikai tās lidmašīnu detaļas, uz kurām ir tās nosaukums.

Taču šis nav vienīgais piegādātājs, kas Boeing piegādā produktus, kas neatbilst tā standartiem.

Kad Boeing apturēja 737 Max ražošanu, lai rīkotu personāla sapulci, lai uzsvērtu kvalitātes kontroles nozīmi, daudzi darbinieki pauda neapmierinātību ar piegādātāju un rūpnīcu darbu.

Boeing dažu pēdējo gadu laikā ir vairākkārt apturējis piegādi gan Max, gan 787 Dreamliner, jo lidmašīnas nebija uzbūvētas atbilstoši specifikācijām.

Apturēšana radīja problēmas aviokompāniju klientiem, kas bija rēķinājušies ar lidmašīnām, kā arī izraisīja pastāvīgus Boeing zaudējumus. Uzņēmums pagājušajā nedēļā ziņoja, ka 2023. gadā zaudējis 2,2 miljardus ASV dolāru, tādējādi pēdējo piecu gadu laikā zaudējumi sasniedza 26,7 miljardus ASV dolāru.

Divi lielākie klienti, United Airlines un Southwest Airlines, pagājušajā mēnesī paziņoja, ka vairs nerēķinās ar 737 Max jauno versiju pasūtījumiem, ko viņiem bija apsolījis Boeing.

United izpilddirektors Skots Kērbijs sacīja, ka incidents aviokompānijas Alaska Air lidojumā bija "salmiņš, kas salauza kamieļa muguru", runājot par aviokompānijas virzību uz priekšu, plānojot Max 10 piegādes veikt vēlāk šogad, kā iepriekš bija plānots.

Visnopietnākā Boeing problēma bija lidmašīnas 737 Max konstrukcijas kļūda, kas izraisīja divas nāvējošas avārijas - vienu 2018. gada oktobrī un otru 2019. gada martā, kā rezultātā kopumā gāja bojā 346 cilvēki.