Stājušies spēkā jaunie bagāžas pārvadāšanas noteikumi, kas attiecas uz tiem lidojumiem, kas iegādāti, sākot ar 1. aprīli. Jaunie noteikumi regulē reģistrēto bagāžu gan somas un koferus, gan specifisko – sporta un citu pārvadājamo inventāru.
Lai gan jaunie noteikumi rada lielāku unifikāciju starp Eiropas un citu kontinentu lidsabiedrību bagāžas pārvadāšanas noteikumiem, joprojām ceļotājs nevar cerēt, ka visā pasaulē aviokompānijas izmantos vienus noteikumus.
Vēsturiski Eiropai vairāk raksturīgi ir bagāžas svara noteiktie ierobežojumi, bet otrā pasaules pusē – koncepts, kas reglamantē pārvadājamo somu skaitu. Taču pēdējo gadu laikā arī Eiropā vairākas aviokompānijas ir pārgājušas uz noteikumiem, kas atļauto svara ierobežojumu robežās vairs neļauj reģistrēt, piemēram, 2 somas katru pa 10 kilogramiem, jo ir atļauta 1 soma ar svaru līdz 20 kilogramiem, informē Vanilla Travel.
Jaunajiem bagāžas pārvadāšanas noteikumiem uzmanība ir jāpievērš tiem, kas izmanto savienotos reisus, un jo īpaši, ja lidosiet ar vairākām aviokompānijām. Lidojot, piemēram, uz ASV ar divām aviosabiedrībām, varēja gadīties tā, ka airBaltic noteikumi paredz, ka ir atļauti tikai 23kg reģistrētās bagāžas personai, taču tālāk ASV aviokompānija pieļauj pārvadāt vairāk bagāžas, atbilstoši pavisam citiem noteikumiem. Turpmāk, ja pirksiet lidojumu ceļojuma birojā vai internetā, uz Jūsu pārvadāto bagāžu attieksies vienādi bagāžas pārvadāšanas noteikumi visa lidojuma laikā.
Kā jau ikviens jauninājums, tas nozīmē ierastās sistēmas maiņu. Aviobiļešu iegāde gan internetā, gan ceļojuma aģentūrās ir saistīta ar datorsistēmām. Aiz patīkamā interfeisa, kurā ievadam nepieciešamos datus – vārdus, galamērķus un ceļojuma periodu, ir ārkārtīgi nopietnas datu apstrādes sistēmas, kurām informāciju nodrošina aviokompānijas. Lai gan noteikumi ir jau spēkā no šodienas, diemžēl visas aviokompānijas sistēmu uzturētājus vēl nav nodrošinājušas ar informāciju, kas skar izmaiņas.
Tādēļ no biļetēm, kas būs iegādātas nākamā mēneša laikā līdz 1.maijam, var gaidīt vislielākos pārsteigumus, taču ir jārēķinās, ka arī vairākus mēnešus pēc jauno izmaiņu ieviešanas, pasažieriem ir jābūt gataviem veikt piemaksas par bagāžu lidostā.
Piemēram, pasažieris būs iegādājies biļetes internetā, apmaksājot arī reģistrēto bagāžu, taču lidostā, to nododot, aviokompānija liks piemaksāt.
Līdzīga situācija var gadīties arī ar ceļojuma aģentūrā iegādātām biļetēm, jo diemžēl sistēmas vēl nav pielāgotas un ceļojumu aģenti tur neko ietekmēt nevar. Šādā gadījumā pārejas posmā iesaka laicīgi ierasties lidostā, lai jebkādu neskaidrību gadījumā, lai pietiktu laiks veikt nepieciešamos maksājumus un paspēt uz reisu.