Trešdiena, 8.maijs

redeem Staņislava, Staņislavs, Stefānija

arrow_right_alt Pasaulē

Luksusa vilciena "kruīzs" pa tuksnesi - Saudu Arābija gatava sava jaunā vilciena palaišanai

© Pixabay.com

Tuksneša šķērsošana varētu kļūt daudz patīkamāma - valstij piederošais dzelzceļa uzņēmums Saudi Arabia Railways (SAR) nesen noslēdza 53,33 miljonu ASV dolāru lielu darījumu ar Itālijas uzņēmumu Arsenale Group par pirmā luksusa vilciena palaišanu Tuvajos Austrumos, raksta cnn.com.

Saudu Arābija oficiāli atvēra durvis starptautiskajiem tūristiem 2019. gadā, un kopš tā laika Tuvo Austrumu karaliste ir veikusi daudzas pieturas, lai piesaistītu apmeklētājus.

Šis galamērķis pēdējos gados ir veicis vairākas augsta līmeņa investīcijas tūrismā, tostarp 500 miljardu dolāru lielu ieguldījumu Saudu Arābijas ziemeļrietumu tuksnesī, un tagad Saudu Arābija lielā mērā iesaistās lēnās ceļošanas kustībā, pārejot uz luksusa vilcienu tirgu.

Saskaņā ar Saudu Arābijas valsts pārvaldīto mediju teikto, jauno vilcienu sāks ekspluatēt 2025. gada beigās. Dream of the Desert piedāvās "luksusa vilcienu kruīza" braucienus no galvaspilsētas Rijādas uz Kurajatu, kas atrodas netālu no ziemeļu robežas ar Jordāniju, teikts SAR pagājušajā nedēļā izplatītajā paziņojumā presei.

1300 kilometru garais maršruts stiepjas pāri satriecošām tuksneša ainavām, kā arī Hailas pilsētai.

Jau tiek būvēti vilcieni ar dizainu, ko iedvesmojis “Saudu Arābijas stils un tradīcijas”, kas sastāv no 40 luksusa kajītēm, un rezervācijas plānots atvērt gada beigās.

Saskaņā ar izpilddirektora Paolo Barleta teikto, varēs rezervēt vienas vai divu nakšu braucienus ar maksimālo ietilpību 82 pasažieriem.

Saudu Arābijas lēmums ienākt luksusa vilcienu tirgū ir saistīts ar pieprasījumu pēc ātrgaitas vilcieniem un luksusa "dzelzceļa kruīziem", kas turpina pieaugt visā pasaulē.

Daudzas valstis ir investējušas miljonus vai dažos gadījumos pat miljardus jaunā infrastruktūrā, jo klienti meklē ilgtspējīgākas alternatīvas īsiem attālumiem un/vai lielceļiem.

ASV prezidents Džo Baidens ir apsolījis 30 miljardus dolāru dzelzceļa projektiem un uzlabojumiem visā valstī, savukārt, saskaņā ar Reuters datiem, Francija plāno stiprināt savu dzelzceļa tīklu, līdz 2040. gadam ieguldot aptuveni 100 miljardus eiro vilcienu satiksmē.