Ja pasūtīsiet kasti ar saldētām Kobes liellopas gaļas kroketēm no Asahiya, ģimenes pārvaldīta gaļas veikala Takasago pilsētā Japānas rietumu Hjogo prefektūrā, paies apmēram 43 gadi, līdz saņemsiet savu pasūtījumu, raksta cnn.com.
Asahiya, kas dibināta 1926. gadā, pārdeva gaļas produktus, tostarp Kobes liellopu gaļu, jau pēc Otrā pasaules kara, taču tikai 2000. gadu sākumā viņu piedāvātās fritētās liellopu gaļas un kartupeļu klimpas kļuva par interneta sensāciju.
CNN Travel runāja ar Shigeru Nitta, trešās paaudzes Asahiya īpašnieku, 2022. gadā - tolaik kroketes bija jāgaida tikai 30 gadus.
Ļoti kārotās “Extreme Croquettes” ir viens no četriem Kobes liellopu gaļas krokešu veidiem, kas pieejami Asahiya.
"Mēs sākām pārdot savus produktus tiešsaistē 1999. gadā," sacīja Nitta. "Tajā laikā mēs piedāvājām Extreme Croquettes kā izmēģinājumu."
Uzaudzis Hjogo, Nitta kopā ar tēvu ir apmeklējis vietējās rančo un liellopu gaļas izsoles kopš bērnības, un viņš pārņēma veikalu no sava tēva 1994. gadā, kad viņam bija 30 gadu.
Dažus gadus eksperimentējis ar e-komerciju, viņš saprata, ka klienti vilcinās maksāt milzīgu summu par liellopu gaļu tiešsaistē.
Toreiz viņš pieņēma drosmīgu lēmumu: "Mēs pārdevām Extreme Croquettes par 1,80 ASV dolāri par gabalu. Liellopu gaļas kroketes maksā apmēram 2,70 dolāru par gabalu," Nitta paskaidroja.
“Mēs izgatavojām kroketes par pieņemamām cenām, kas demonstrē mūsu veikala koncepciju kā stratēģiju, lai klienti izbaudītu kroketes un cerētu, ka viņi kādreiz iegādāsies aŗī mūsu Kobes liellopu gaļu,” stāsta saimnieks.
“Mēs pārdodam liellopu gaļu, ko audzē tikai mums pazīstami cilvēki. Mūsu veikalā tiek pārdota gaļa, kas ražota Hjogo prefektūrā, neatkarīgi no tā, vai tā ir Kobes liellopu gaļa, Kobes cūkgaļa vai Tadžimas vista. Tāds ir bijis veikala stils jau pirms es kļuvu par īpašnieku,” sacīja Nitta.
Lētā Extreme Croquettes cenu zīme ir pretrunā ar sastāvdaļu kvalitāti - tās katru dienu gatavo svaigas, bez konservantiem. Sastāvā ietilpst trīs gadus veca Kobes liellopu gaļa un kartupeļi, kas iegūti vietējā fermā.
Nitta stāstīja, ka mudinājis fermu kartupeļu audzēšanai izmantot govju kūtsmēslus. Kartupeļu kāti pēc tam tiks izbaroti govīm, izveidojot ciklu.
Galu galā viņa unikālā koncepcija piesaistīja vietējo iedzīvotāju un plašsaziņas līdzekļu uzmanību, un, kad 2000. gadu sākumā iznāca raksts par Asahijas kroketēm, to popularitāte strauji pieauga.
“Mēs pārtraucām to pārdošanu 2016. gadā, jo gaidīšanas laiks bija vairāk nekā 14 gadi. Mēs domājām par pasūtījumu pārtraukšanu, taču saņēmām daudz zvanu ar lūgumu turpināt tās piedāvāt," sacīja Nitta. Šobrīd tiek izgatavotas apmēram 200 kroketes dienā.
“Mēs dzirdam, ka mums vajadzētu pieņemt darbā vairāk cilvēku un ātrāk izgatavot kroketes, bet es domāju, ka nav neviena veikala īpašnieka, kurš algo darbiniekus un ražo vairāk, lai radītu lielāku deficītu... Man žēl, ka lieku cilvēkiem gaidīt. Es gribu ātri pagatavot kroketes un pēc iespējas ātrāk tās nosūtīt, bet, ja es to darīšu, veikals bankrotēs.”
Par laimi, Nitta saka, ka aptuveni puse cilvēku, kuri izmēģina kroketes, pasūta arī Kobes liellopu gaļu, tāpēc tā ir saprātīga mārketinga stratēģija.
Katra Extreme Croquettes kastīte, kurā ietilpst pieci gabali, tiek pārdota par 18,20 ASV dolāriem.
Veikals nosūta regulāru biļetenu gaidošajiem klientiem, atjauninot tos par jaunāko piegādes informāciju un laiku. Nedēļu pirms piegādes datuma veikals vēlreiz apstiprina piegādi ar pacietīgajiem klientiem.
"Protams, daži cilvēki ir mainījuši savas e-pasta adreses. Šiem cilvēkiem mēs piezvanām tieši un darām zināmu piegādes datumu. Viņi paši var mainīt savu adresi, izmantojot mūsu vietni, vai arī, kad mēs viņiem piezvanām, viņi var mums par to paziņot,” skaidroja Nitta.
Klienti, kas šodien saņem kroketes, savu pasūtījumi ir veikušim pirms apmēram pirms 10 gadiem. Pašlaik rindā uz 2024. gada janvāri ir 63 000 cilvēku.
Vairāk nekā 40 gadu nerentablo pasūtījumu saraksts, kas jāizpilda, var radīt stresu, jo īpaši tāpēc, ka Kobes liellopu gaļas un darbaspēka cena turpina pieaugt.
Taču kaut kas svarīgāks ir mudinājis Nittu turpināt.
“Kad sāku tirgot kroketes internetā, saņēmu daudz pasūtījumu no attālām izolētām salām. Lielākā daļa no viņiem bija dzirdējuši par Kobes liellopu gaļu televīzijā, bet nekad to nebija redzējuši, jo viņiem bija jādodas uz pilsētām, ja viņi vēlējās to izmēģināt. Es sapratu, ka ir tik daudz cilvēku, kuri nekad nav ēduši Kobes liellopu gaļu. Šā iemesla dēļ es turpināju piedāvāt kroketes kā izmēģinājumu un saņemt vairāk pasūtījumu Kobes liellopu gaļai, ja viņiem tās patika. Tāpēc es to sāku un man bija vienalga, vai tas ir deficīts, ”sacīja Nitta.
Viens no neaizmirstamākajiem mirkļiem bija, kad viņi saņēma pasūtījumu no vēža pacienta, kuram, gaidot Extreme Croquettes, gatavojās veikt operāciju.
"Es dzirdēju, ka mūsu kroketes bija pacienta motivācija veikt operāciju. Tas mani pārsteidza visvairāk,” sacīja Nitta.
Pacients izdzīvoja un kopš tā laika ir veicis vairākus pasūtījumus.
Ļaujot vairāk cilvēkiem baudīt Kobes liellopu gaļu, viņš cer, ka šo krokešu slava palīdzēs veicināt vietējo rūpniecību.
"Esmu pateicīgs. Kļūstot slavenam, es domāju, ka varu palīdzēt visai nozarei, ne tikai savam veikalam, liekot ieinteresēties cilvēkiem, kuri nav interesējušies par Kobes liellopu gaļu. Es vēlos, lai pēc iespējas vairāk cilvēku ēstu Kobes liellopu gaļu - ne tikai no mana veikala,” sacīja Nitta.