Divi Izraēlas robežšķērsošanas punkti tiks izmantoti humāno kravu pārbaudei

© Reuters/Scanpix/Leta

Izraēla pirmdien paziņoja, ka ļaus izmantot divus robežšķērsošanas punktus humānās palīdzības kravu pārbaudei, pirms tās tiks nosūtītas uz Gazas joslu caur Rafāhas robežšķērsošanas punktu.

Starptautiskās palīdzības organizācijas cenšas piegādāt humāno palīdzību Izraēlas bombardētās Gazas joslas iedzīvotājiem, bet šīm piegādēm ir atvērts tikai Rafāhas robežšķērsošanas punkts uz Ēģiptes un Gazas joslas robežas.

Izraēla uzsvēra, ka netiks atvērti jauni tiešas robežšķērsošanas punkti, bet Nicanas un Keremšalomas kontrolpunkti tiks izmantoti, lai veiktu kravu pārbaudes pirms to nosūtīšanas uz Rafāhu. Šādi būs iespējams ievest Gazas joslā vairāk humānās palīdzības.

"Tas tiek darīts, lai palielinātu palīdzības, kas tiek ievesta Gazas joslā caur Rafāhas robežpāreju, drošības pārbaužu apjomu, un tas ļaus divkāršot humānās palīdzības daudzumu, kas tiek ievesta Gazas joslā," sociālā tīkla platformā "X" paziņoja Izraēlas armija.

ANO humānās palīdzības aģentūra OCHA svētdien paziņoja, ka pēc nedēļu ilgušā pamiera beigām 1.decembrī apmēram 100 kravas mašīnas dienā ieved humāno palīdzību Gazas joslā no Ēģiptes. Pirms 7.oktobrī sākās karš starp Izraēlu un palestīniešu kaujinieku grupējumu "Hamās", Gazas joslā katru dienu iebrauca vidēji 500 kravas mašīnas ar humāno palīdzību.

Papildu kontrolpunktos tiks pārbaudītas "kravas mašīnas ar ūdeni, pārtiku, medicīnas precēm un patvēruma aprikojumu", kopīgā paziņojuma pavēstīja Izraēlas armija un Aizsardzības ministrijas institūcija COGAT, kuras pārziņā ir palestīniešu civillietas.

Paziņojumā uzsvērts, ka nenotiks nekāda kravu piegāde Gazas joslai no Izraēlas.

ANO Ģenerālā asambleja otrdien apspriedīs humāno krīzi Gazas joslā pēc tam, kad ASV pagājušajā nedēļā uzlika veto ANO Drošības padomes rezolūcijai par pamieru.

Pasaulē

Pēc aviokatastrofas Viļņā publiski tiek izvirzītas iespējamās notikuma versijas . Pēc Lietuvas policijas datiem, lidmašīnai ārēji bojājumi nav redzami, tāpat kā nav informācijas par ugunsgrēku vai sprādzienu lidmašīnas iekšienē . Aviācijas eksperts gan atzīmē, ka ārējie spēki katastrofas izraisīšanai nav nepieciešami – pietiek ar darbības traucējumiem lidmašīnas iekšienē vai apzinātu elektromagnētisko viļņu novirzi, lai mulsinātu pilotus, vēsta Lietuvas TV3.