Amsterdama piektdien kļuvusi par pirmo pilsētu Nīderlandē, kur vairumā ielu noteikts braukšanas ātruma ierobežojums 30 kilometri stundā, šādi cenšoties pilsētu padarīt drošāku un klusāku.
Šāds ātruma ierobežojums ir nepieciešams, jo cilvēku pūļi pilsētas ielās kļūst arvien liekāki, skaidroja par satiksmes jautājumiem atbildīgā domniece Melānija van der Horsta.
"Rezultātā bīstamu situāciju satiksmē kļūst arvien vairāk," viņa piebilda.
Pērn bija aptuveni 4800 negadījumu, kad tika izsaukta ātrā palīdzība, 15 cilvēki zaudēja dzīvību.
Ātruma ierobežojums skars 80% pilsētas ielu, dažos nozīmīgākajos ceļos būs atļauts ātruma ierobežojums 50 kilometri stundā.
Izņēmums attieksies arī uz pilsētas autobusiem, tramvajiem un taksometriem, tomēr tikai tad, ja tiem ir papildu josla.
Iedzīvotāju skaits, kas šobrīd ir ap 800 000, pieaug, un galvaspilsētu katru gadu apmeklē vismaz 20 miljoni tūristu.
Amsterdama vēlas panākt, ka prioritāra ir pārvietošanās ar velosipēdu un iešana kājām.
Daudzas ielas pilsētas centrā slēgtas auto satiksmei un padarītas par gājēju vai velo zonām.
Tiek izveidots arvien vairāk tā dēvēto veloielu (fietsstraten), kur auto ir tikai viesi, bet prioritāte ir velosipēdiem.