Sestdiena, 4.maijs

redeem Vijolīte, Viola, Vizbulīte

arrow_right_alt Pasaulē

"Lux Express": Neticam, ka Tartu virziens vilcienu satiksmē būs veiksmīgs

© Pixabay.com

Nākamgad tiek solīta vilcienu satiksme starp Rīgu un Tartu. "Lux Express" Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns intervijā aģentūrai LETA atzīst, ka vilciena satiksmes atklāšana starp Rīgu un Tartu ietekmēs arī autobusu pakalpojumu sniedzējus.

"Ja mēs runājam par Tartu maršrutu, tad mēs laikam esam vienīgie ar tik lielu pieredzi darbam tajā un varam diezgan labi prognozēt cilvēku daudzumu, kas izmantos sabiedrisko transportu. Ja mēs skatāmies uz vilcienu satiksmi maršrutā Rīga-Tartu, tad visdrīzāk tas nav projekts, kas ir balstīts aprēķinos," sacīja A. Ķibēns.

Viņaprāt, situāciju vilcienu pasažieru trūkumā neglābs pat tas, ka Tartu 2024.gadā būs Eiropas kultūras galvaspilsēta.

"Aprēķini pilnīgi noteikti nav pamatā Igaunijas lēmumam sākt reisus uz Rīgu. Mēs redzam, ka šo vilcienu piepildīšana būs problēma. Līdz ar to rodas jautājumi, cik daudz Igaunijas nodokļu maksātāju par šo transportu maksās valsts subsīdiju veidā? Ja vilcieni būs pustukši, tad mēs atkal nonākam pie vides jautājuma, jo tie nebūs elektrovilcieni, bet dīzeļdzinēju vilcieni. Tāpat, ja nebūs pietiekama pasažieru skaita, vilcienu reisi nebūs īpaši bieži. Autobusu pakalpojumi šajā ziņā ir elastīgāki, un mēs daudz labāk varam piemēroties konkrētā brīža cilvēku plūsmai. Rezumējot, mēs neticam, ka Tartu virziens vilcienu satiksmē būs veiksmīgs," uzsvēra A. Ķibēns.

Viņš pieļauj, ka sākumā cilvēkiem ir interese par jaunām lietām, un visdrīzāk arī biļešu cena sākotnējā periodā nebūs balstīta uz ekonomiskiem aprēķiniem, bet lai motivētu pasažierus šos braucienus izmēģināt. "Taču es neteikšu, ka tas mūs baida, jo mums ir liela pieredze strādāt paralēli vilcieniem. Viens no mūsu populārākajiem Igaunijas maršrutiem ir Tallina-Tartu, kurā bieži kursē arī ātrgaitas vilcieni, bet visi mūsu reisi vienalga ir pilni. Tādēļ no sava biznesa puses mēs lielu izaicinājumu neredzam, bet vilcienu pusē gan visdrīzāk būs pietiekami daudz problēmu, lai šis maršruts varētu darboties ilgtermiņā,"rezumēja A. Ķibēns.