Pasaulē pirmais trīs gadu kruīzs atcelts nedēļu pirms tā sākuma. Kas nogāja greizi?

© Scanpix

Pirmais trīs gadus ilgais jūras kruīzs tika atcelts tikai nedēļu pirms tā sākuma - kā vēsta CNN, pēc vairāku nedēļu klusēšanas organizatoru kompānija atzinusi, ka tai nav kuģa, un solījusi atdot naudu tiem, kas jau reģistrējušies braucienam.

Kruīza kuģim no Stambulas bija paredzēts iziet 1.novembrī, taču neilgi pirms šī datuma izbraukšana tika pārcelta uz 11.novembri, bet izbraukšanas vieta tika mainīta uz Amsterdamu Nīderlandē. Tad sekoja otra starta pārcelšana - jau 30. novembrī, atkal no Amsterdamas. Bet 17.novembrī - nepilnas divas nedēļas pirms izbraukšanas - pasažieri tika informēti, ka kruīzs ir atcelts.

Zināms, ka pirms ceļojuma sākuma bija rezervētas vismaz 111 kajītes. Daži no šiem cilvēkiem joprojām atrodas Stambulā, kur ieradās ilgi pirms paredzamā kruīza sākuma. Daudziem tagad vienkārši nav, kur atgriezties, jo, rezervējuši vietu uz lainera, kuram trīs gadus bija paredzēts kuģot pāri septiņiem kontinentiem, viņi pārdeva vai izīrēja savus mājokļus.

Uzņēmums sola atdot samaksāto naudu vairākos posmos tuvāko mēnešu laikā, kā arī ir gatavs apmaksāt lidojumus no Stambulas uz mājām - tomēr ne visiem ir, kur atgriezties.

Kruīza rīkotāja kompānija “Life at Sea Cruises” šim kruīzam plānoja iegādāties laineri “AIDAaura”, ko šovasar no ekspluatācijas izņēma cits operators. Pirms nosūtīšanas trīs gadus ilgajā ceļojumā to vajadzēja mazliet uzlabot.

Sākotnēji uzņēmums plānoja pirkuma darījumu noslēgt līdz septembra beigām. Taču pēc sešu nedēļu nenoteiktības, kuru laikā “Life at Sea” viesiem vairākkārt paziņoja, ka pārdošana aizņem ilgāku laiku, nekā plānots, cits uzņēmums “Celestyal Cruises” 16. novembrī paziņoja, ka pērk “AIDAaura”.

Izsakot "sirsnīgu atvainošanos par sagādātajām neērtībām", rīkotājsabiedrība paziņoja, ka trīs gadus ilgs kruīzs nenotiks, jo viņi "nevarēja atļauties kuģi". Kā izrādījās, pašai kompānijai nebija līdzekļu, lai iegādātos kruīza kuģi.

Viņi bija veikuši pirmo maksājumu, bet pārējā daļa bija jāmaksā investoriem, ar kuriem bija iepriekšējas vienošanās, taču viņi atteicās to darīt, pamatojot to ar notikumiem Tuvajos Austrumos, lai gan Hamās Izraēlai uzbruka 7.oktobrī - nedēļu pēc datuma, kad vajadzēja noslēgt pirkuma līgumu.

Kruīzu kompānija “Life at Sea Cruises” plānoja ceļojumu, kas aptvertu 375 ostas 135 valstīs septiņos kontinentos. Aptuveni trešdaļa nakšu pasažieriem bija jāpavada viesnīcās uz sauszemes 2-3 dienu pieturu laikā.

Kruīza organizatori teica, ka tūre būtu ideāli piemērota digitālajiem “nomadiem”, kuri varētu ceļot pa pasauli un vienlaikus strādāt, maksājot aptuveni 80 ASV dolārus dienā par “īri”, kas ir lētāk nekā īrēšana uz zemes.

Kruīza cenā bija iekļauta pieeja visām ēdināšanas iestādēm un alkohols vakariņu laikā, mūsdienīgs labsajūtas centrs, sauļošanās terase un baseins, ātrgaitas internets, izklaide un uzkopšana. Uz kuģa vajadzētu būt arī diennakts slimnīcai ar bezmaksas ārsta pakalpojumiem.

Pasaulē

Galvenā smaguma nasta uz sabiedriskās domas veidošanu un tās uzturēšanu demokrātijas virzienā gulstas uz tiem Baltkrievijas žurnālistiem, kuri tiek vajāti un turēti cietumos. Lietuvas un Latvijas žurnālisti savu iespēju robežās sniedz kolēģiem atbalstu. Viens no atbalsta veidiem ir balvu pasniegšanas ceremonijas, kuru laikā tiek stāstīts, kādos apstākļos baltkrieviem nākas strādāt un kādas briesmas viņus sagaida ik uz soļa.

Svarīgākais