Pasažieri nikni: “airBaltic” pārdod lētus lidojumus un tos pēc tam atceļ

© Scanpix

Novembra sākumā “airBaltic” uzsāka lielu atlaižu kampaņu, un cilvēki, redzot neticami zemās aviobiļešu cenas, iegādājās biļetes - daži pat vairākos virzienos - lai nākamajā gadā atklātu jaunus ceļojumu galamērķus. Tomēr ceļotgribētājus sagaidīja liela vilšanās, kad reisi viens pēc otra tika atcelti, raksta limon.postimees.ee.

Tiklīdz akcija beidzās, cilvēki, kuri bija iegādājušies biļetes, sāka saņemt paziņojumus, ka lidojumi tiek atcelti. Sociālajos tīklos grupā “Esto Turisto - Travellers Club” kāda dalībniece no Igaunijas jautā - vai nepaveicās tikai viņai, vai ir vēl citi “veiksminieki”, kuru lidojumi arī tika atcelti?

“Mūsu lidojumi Tallina-Madride un Madride-Tallina ar pārsēšanos Rīgā tika atcelti, bet reiss uz Rīgu un atpakaļ netika atcelts, kas ir ļoti smieklīgi. Tāpat arī mani draugi Berlīnē saskārās ar līdzīgu gadījumu - viņi bija nopirkuši tiešo lidojumu, bet pēkšņi izrādās, ka tas ir ar pārsēšanos. Vai tikai man ir tik ļoti paveicies, vai arī vēl citiem?” jautā publikācijas autore.

Izrādījās, ka ir diezgan daudz neapmierinātu aviokompānijas klientu, kuru lidojumi ir tikuši atcelti.

“Arī mūsu biļetes uz Milānu caur Rīgu tika atceltas. Cik ātri jūs tagad atgūstat savu naudu? Viņu mājaslapā nevarēju atrast nekādu informāciju.”

"Hamburga-Rīga-Tallina atcelta! Mums būs jāpaņem vēl viena atvaļinājuma diena un jāizlido dienu vēlāk. Labi, ka mums nebija laika rezervēt viesnīcu!”

“Es domāju, ka šis ir vienreizējs pasākums, man tika atcelta Malaga-Tallina. Viņi piedāvā savienojošo reisu caur Rīgu.”

Šādu komentāru ir vairāki desmiti.

Vai šī ir pirmā reize, kad pēc lielas kampaņas notiek tik liela masveida reisu atcelšana, vai arī kaut kas līdzīgs ir noticis iepriekš? Vai aviokompānija plāno atmaksāt biļetes vai aizstāt biļetes atceltajiem lidojumiem? Ko darīt klientiem, kuri, piemēram, jau ir rezervējuši un samaksājuši par viesnīcu, bet lidojumu izmaiņu dēļ viņiem būs jāmaina rezervācija?

“airBaltic” korporatīvās komunikācijas nodaļā pastāstīja, ka katrā reisā tiek veikta detalizēta biļešu pārdošanas un pieprasījuma uzraudzība, iekļaujot vienu no galvenajiem rādītājiem - tā saukto slodzes koeficientu. “Ja noslogojums nokrītas zem noteikta sliekšņa, kas liecina par zemu pieprasījumu, aviokompānija var apsvērt lidojuma atcelšanu. Lai palīdzētu pieņemt šos lēmumus, aviosabiedrības izmanto vēsturisko datu analīzi, lai prognozētu iespējamo pieprasījumu. Šī pieeja ir standarta prakse visā globālajā aviācijas nozarē,” norāda aviokompānija.

Lidojuma atcelšanas gadījumā “airBaltic” par prioritāti liks savu pasažieru vajadzības. “Aviokompānija identificē pasažierus, kuru lidojumi ir atcelti, individuāli un proaktīvi piedāvā viņiem alternatīvas iespējas, piemēram, pārrezervāciju uz citiem datumiem. Katram klientam tiek izstrādāts individuāls risinājums, lai mazinātu neērtības. Turklāt lidojuma atcelšanas gadījumā pasažieriem ir iespēja pilnībā atcelt ceļojumu un saņemt atmaksu par biļeti,” norāda aviokompānija.

Lidojuma atcelšanas gadījumā pasažieriem ir tiesības uz kompensāciju no gaisa pārvadātāja, izņemot gadījumus, kad:

viņi tiek informēti par atcelšanu ne vēlāk kā divas nedēļas pirms plānotā izbraukšanas laika;

viņiem tiek paziņots par atcelšanu 14 līdz 7 dienas pirms plānotā izbraukšanas laika, un viņiem tiek piedāvāts mainīt maršrutu, kas ļaus viņiem izlidot ne vairāk kā divas stundas pirms plānotā izlidošanas laika un sasniegt galamērķi mazāk nekā četras stundas pēc plānotā ierašanās laika;

viņi tiek informēti par atcelšanu mazāk nekā septiņas dienas pirms paredzētā izlidošanas laika un viņiem tiek piedāvāts maršruts, kas ļaus viņiem izbraukt ne vairāk kā stundu pirms paredzētā izlidošanas laika un sasniegt galamērķi mazāk nekā divas stundas pēc plānotā izlidošanas laika.

"Attiecībā uz situācijām, kad pasažieri jau ir rezervējuši viesnīcas, aviokompānija nav atbildīga par pasažiera plānu izjaukšanu galamērķa valstī," piebilda aviokompānija.

Igaunijas Patērētāju tiesību nodaļas juriste Trīna Nurmjoe atzīmēja, ka pasažiera tiesības iekāpšanas atteikuma, lidojuma atcelšanas vai ilgstošas ​​kavēšanās gadījumā regulē Eiropas Parlamenta Regula Nr.261/2004 un Padomes 2008. gada 21. decembra Regulas.

Izšķir trīs iespējas ceļojuma atcelšanas gadījumā:

1) biļetes cenas atmaksa par visu braucienu;

2) lidojuma aizstāšana pie pirmās iespējas un uz salīdzināmiem nosacījumiem;

3) ja ir brīvas vietas - mainīt lidojumu uz vēlāku datumu pasažierim izdevīgā laikā un uz salīdzināmiem nosacījumiem.

Ja aviokompānija atceļ lidojumu, tā parasti piedāvā pasažierim visas trīs iespējas uzreiz pēc paziņojuma saņemšanas. “Pasažiera tiesības uz naudas atmaksu ir atkarīgas no tā, kā biļete tika rezervēta. Ja pasažieris vienas rezervācijas ietvaros ir iegādājies biļeti visam lidojumam no Tallinas līdz galapunktam (ieskaitot pieturvietu), ir iespējama naudas atgriešana par visu rezervāciju. Ja, piemēram, pasažieris iegādājās lidojumu no Tallinas uz Rīgu kā vienu rezervāciju, bet lidojumu no Rīgas uz galamērķi kā citu rezervāciju, tad naudas atmaksu var pieprasīt tikai par atcelto lidojumu. Šādā gadījumā naudas atmaksas iespēja par atsevišķi rezervētu lidojumu var būt piemērojama tikai atkarībā no pasažiera biļetes veida nosacījumiem,” skaidro Nurmjoe.

Lidojuma atcelšanas gadījumā pasažieriem rūpīgi jāizlasa, ko aviosabiedrība rakstīja savā paziņojuma e-pastā. Parasti “airBaltic” paziņojumā par lidojuma atcelšanu iekļauj saiti uz tīmekļa lapu ar iespējamiem alternatīviem maršrutiem. Ja pasažieris neatrod piemērotu alternatīvu, viņš var nolemt atgriezt naudu par biļeti. Ja pasažieris plāno veikt lidojumu, bet nevar atrast piemērotu alternatīvu starp piedāvātajiem variantiem, vai ja aviopārvadātājs vispār nepiedāvā alternatīvas, viņam jāsazinās ar “airBaltic” klientu atbalstu.

Lidojuma atcelšanas gadījumā pārvadātājam ir pienākums nodrošināt pasažierim iespēju bez papildu samaksas izmantot alternatīvu maršrutu. "Tomēr jāatceras, ka, ja pasažieris jau ir piekritis kādai no trim alternatīvām, pārvadātājam nav pienākuma atļaut pasažierim turpmāk veikt izmaiņas," secina juriste.

Pasaulē

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš.

Svarīgākais