Ēģipte ir pret Izraēlas ideju pārcelt Gazas joslas civiliedzīvotājus uz Sīnāja pussalu

© ZUMAPRESS.com/Scanpix/Leta

Izraēlas Izlūkošanas ministrija ir izstrādājusi karalaika priekšlikumu pārcelt 2,3 miljonus Gazas joslas civiliedzīvotāju uz Ēģiptei piederošo Sīnāja pussalu, izpelnoties nosodījumu no palestīniešu puses un pasliktinot Izraēlas attiecības ar Kairu.

Izraēlas premjerministra Benjamina Netanjahu birojs raksturoja šo priekšlikumu kā hipotētisku vingrinājumu - "konceptuālu dokumentu". Tomēr tajā paustie slēdzieni padziļināja Kairas bažas, ka Izraēla grib padarīt Gazas joslu par Ēģiptes problēmu, un atgādināja par simtiem tūkstošu palestīniešu došanos bēgļu gaitās karā pēc Izraēlas dibināšanas 1948.gadā.

"Mēs esam pret pārvietošanu uz jebkādu vietu jebkādā veidā, un mēs uzskatām to par sarkano līniju, kuru mēs neļausim šķērsot. Tam, kas notika 1948.gadā, nebūs ļauts notikt atkal," sacīja Palestīnas pašpārvaldes prezidenta Mahmuda Abasa preses sekretārs Nabils Abu Rudeina. Viņš sacīja, ka masveidīga pārvietošana būtu "līdzvērtīga jauna kara pieteikumam".

Dokuments ir datēts ar 13.oktobri un vispirms tika publicēts vietējo ziņu vietnē "Sicha Mekomit". Izlūkošanas ministrija, kas veic pētījumus, bet nenosaka politiku, savā ziņojumā piedāvā trīs alternatīvas, "lai veiktu ievērojamu pārmaiņu civilajā realitātē Gazas joslā, ņemot vērā "Hamās" noziegumus, kas noveduši pie Dzelzs zobena kara".

Dokumenta autori par visvēlamāko Izraēlas drošībai uzskata alternatīvu, kura paredz Gazas joslas civiliedzīvotāju pārcelšanu uz telšu pilsētiņām Sīnāja pussalas ziemeļos, pēc tam uzceļot pastāvīgas pilsētas un izveidojot humāno koridoru. Izraēlas iekšienē tiktu izveidota drošības zona, lai bloķētu pārvietoto palestīniešu iekļūšanu.

Dokumentā nebija teikts, kas notiktu ar Gazas joslu, kur vairs nebūtu iedzīvotāju.

Tajā noraidītas abas pārējās alternatīvas - Jordānas Rietumkrastā bāzētās Palestīnas pašpārvaldes suverenitātes atjaunošana Gazas joslā, vai Gazas joslas vietējā režīma atbalstīšana, jo šīs alternatīvas nevarētu novērst jaunus uzbrukumus Izraēlai.

Pasaulē

Kijivā dzelzceļa atzars no galvaspilsētas uz lidostu uzbūvēts pusgada laikā par 17 miljoniem eiro, darbi tika pabeigti jau 2018. gadā bez steigas un skandāliem. Ukraiņiem nekādi mistiskie spēki neradīja sadārdzinājumu un pārrāvumu projekta uzraudzībā – Latvija šo ukraiņu pieredzi pagaidām ignorē.

Svarīgākais