Apsver iespēju būvēt metro Viļņā

© Pixabay.com

Lietuvas nekustamo īpašumu attīstītāji uzskata, ka racionālāk būtu galvaspilsētā atsevišķu nojumju un tuneļu vietā būvēt metro, kas varētu kalpot arī kā aizsardzība apdraudējuma gadījumā, sacīja Seima Nacionālās drošības un drošības dienesta vadītājs Laurinas Kasčiūnas, vēsta Lietuvas TV3.

"Mūsdienās ir daudz dārgāk uzturēt atsevišķas patvertnes, nekā vietās ar augstu cilvēku koncentrāciju sākt projektēt un būvēt metro," sacīja

Daļus Gedvils, Lietuvas Būvnieku asociācijas vadītājs

Lietuvā būvnieku pienākums patlaban ir jaunuzceltajās daudzdzīvokļu mājās ierīkot arī patvertnes. Pēc Gedvila teiktā, tās varētu vien dažas stundas aizsargāt cilvēkus no uzbrukuma, savukārt metro sniegtu drošību ilgāku laiku. Kara Ukrainā pieredze liecina - cilvēkiem var nākas slēpties pat vairākas dienas.

“Ja mēs šodien Viļņā sāktu projektēt metro, tas, iespējams, būtu gatavs tikai pēc 10-12 gadiem, tāpēc 2035. gadā pastāv iespēja, ka mums būtu tāda būve, kas aizsargātu lielu daļu Viļņas iedzīvotāju un viesu, ” viņš teica. Viņaprāt, jāņem vērā arī tas, ka atsevišķu patversmju uzturēšana prasa lielus finanšu līdzekļus.

2018. gada rudenī Lietuvas Seims pieņēma Metropoles īstenošanas likumu un radīja apstākļus privātiem investoriem uzsākt metro būvniecību. Diskusijas par metro nepieciešamību Viļņā norisinās jau vairāk nekā desmit gadu: tā atbalstītāji izteicās, ka projekts piesaistīs miljoniem eiro lielas investīciju, un šī transporta veida parādīšanās atbrīvos pilsētu no sastrēgumiem.

Projekta kritiķi apgalvo, ka Viļņā ir pārāk maz iedzīvotāju, lai metro celtniecība būtu vērtīga, un tas kaitētu arī kultūras mantojumam.

Pasaulē

Ukrainas kustības FEMEN aktīvistes piektdien sarīkoja mītiņu pie Nāciju pils Ženēvā, kur atrodas ANO Eiropas galvenā mītne. Puskailās aktīvistes ar motorzāģi mēģināja nozāģēt skulptūru “Salauztais krēsls”, kas simbolizē kājnieku mīnu lietošanas sekas, vēsta lrt.lt.

Svarīgākais