Itālijā divdesmit ienākošie reisi tika novirzīti uz citām lidostām Itālijas ziemeļos, pateicoties kaijām, kas neļāva lidmašīnām veikt nosēšanos, raksta cnn.com.
Tie, kas ir pabijuši Venēcijā, zina, ka tajā bieži vien nekārtības sarīko kaijas - tagad "spārnotie noziedznieki" ir gājuši vēl tālāk, izraisot stundām ilgu darba pārtraukumu un divu stundu ilgu haosu pilsētas lidostā.
Venēcijas Marko Polo lidosta, kas atrodas uz ziemeļiem no pilsētas, ir Itālijas piektā noslogotākā lidosta un lielākā valsts ziemeļos ārpus Milānas. Taču tās darbs piespiedu kārtā apstājās piektdienas rītā, kad skrejceļa galā pulcējās kaiju bars.
Lidojumi tika apturēti no pulksten 9:54 līdz 10:45, apstiprināja lidostas pārstāvis, un divdesmit ienākošie reisi tika novirzīti uz citām lidostām Itālijas ziemeļos.
Kamēr aviokompānijas "lielie putni" devās uz lidostām, kurās nav kaiju, lidostas darbinieki īstenoja standarta kaiju kontroles programmu - Venēcijas lidostā atrodas piekūns, kuru izmantoja, lai izklīdinātu vairāk nekā 200 putnus. Tika izmantoti arī "faunai draudzīgi akustiskie atbaidīšanas līdzekļi", teikts lidostas paziņojumā.
Kad piekūns bija pabeidzis savu darbu un kaijas devās prom, lidosta atgriezās normālā darba režīmā pulksten 11:20.
Tā dēvētās “putnu sadursmes" var izraisīt nopietnus dzinēja bojājumus - piemēram, Ryanair 2008. gadā lidojumā no Frankfurtes uz Romu, tuvojoties Čampino lidostai, notrieca strazdu baru. Abi lidmašīnas dzinēji apstājās, un, lai gan lidmašīna droši nolaidās, divi apkalpes locekļi un astoņi pasažieri tika nogādāti slimnīcā. Rezultātā astoņus mēnešus vecais Boeing 737 tika norakstīts.
Iespējams, visslavenākais putnu sadursmes incidents notika 2009. gadā ar US Airways lidmašīnu lidojumā no Ņujorkas - lidmašīnas pacelšanās laikā tā notrieca Kanādas zosu baru, un apkalpe bija spiesta veikt ārkārtas nosēšanos Hudzonas upē.