Medijs: Igaunijā no iedzīvotāju banku kartēm masveidā pazūd nauda

© Scanpix

19. septembrī Rus.Postimees redakcija saņēmusi informāciju par vismaz piecām sūdzībām par naudas pazušanu no bankas kartēm - ieejot internetbankā, cilvēki atklājuši dīvainus darījumus, kuros pieminēts Microsoft, lai gan pirkumi nav veikti.

“No mana konta četras reizes iekasēti desmit eiro. Es neklikšķināju uz nevienas saites, nekur neievadīju savas kartes datus, neko nepirku no Microsoft,” raksta lasītājs.

Arī kāda žurnāliste pamanījusi vairākus paziņojumus par nelielas summas pazušanu:

“Labi, ka iegāju aplikācijā, lai pārbaudītu, kāpēc summa tika noņemta vairākas reizes. Tad uzreiz sazinājos ar banku, mana karte tika bloķēta, kas mani pasargāja no turpmākas krāpšanas.”

"Noziedznieki, izmantojot robotu, automātiski ģenerē karšu numurus un pēc tam mēģina veikt darījumus," skaidroja Swedbank Igaunijas sabiedrisko attiecību vadītājs Martins Korvs.

Pēc viņa teiktā, bankas darbiniekiem šajā uzbrukumā izdevies novērst vairāk nekā 95% darījumu. “Tomēr, tā kā mēs runājam par lielu un pazīstamu pārdevēju, ir grūti no viņa bloķēt visus darījumus. Tas ir tāpēc, ka vienlaikus ar noziedzniekiem arī pircēji veic reālus pirkumus,” sacīja Korvs.

"Klienti, kuri savā konta izrakstā redz nezināmu darījumu no Microsoft Store, tiek lūgti sazināties ar mums," sacīja Swedbank sabiedrisko attiecību vadītājs.

“Klients nevar tieši aizsargāties pret šādu krāpšanu. Tas ir līdzīgi kā, piemēram, ar krāpnieku tālruņa zvaniem - jūs varat nevienam nedot savu tālruņa numuru, taču, ja kāds izmanto robotu, lai nejauši ģenerētu tālruņu numurus, jūt tik un tā varat saņemt zvanu,” sacīja Korvs.

“Noziedznieki ģenerē arī karšu numurus, izmantojot robotu. Ir svarīgi regulāri pārbaudīt konta izrakstu, lai pārliecinātos, ka esat iepazinies ar veiktajiem darījumiem. Ja pamanāt dīvainu darījumu, sazinieties ar savu banku.”