Lidmašīnā kopā ar “Vāgnera” vadītāju Jevgeņiju Prigožinu atradās vēl deviņi cilvēki, kad tā avarēja, liecina Krievijas aviācijas iestāžu publiskotā informācija par lidojumu, ziņo bbc.com.
Viņu vidū bija arī Dmitrijs Utkins, kurš, domājams, ir devis algotņu grupai nosaukumu, un Valērijs Čekalovs, kurš bijis atbildīgais par grupējuma finansēm.
Līdzās nozīmīgiem “Vāgnera” dalībniekiem lidojumā atradās arī trīs apkalpes locekļi.
Lai arī “Vāgnera” grupas vēsture ir neskaidra, taču, izsekojot tai pietiekami tālu atpakaļ, neizbēgami parādīsies Dmitrija Utkina vārds
Tiek uzskatīts, ka 53 gadus vecais Krievijas divu karu veterāns Čečenijā 1994.-2000. gadā ir bijis iesaistīts privātajā armijā kopš tās pirmsākumiem 2014.gadā.
Pati grupa ir nosaukta pēc viņa iniciatīvas - šķietami tā ir atsauce uz komponistu Vāgneru, kurš bija Ādolfa Hitlera mīļākais komponists.
Tiek ziņots, ka pēdējos gados Utkins ir bijis Prigožina labā roka, atbildīgs par vispārējo komandu un kaujas apmācību.
Lai arī publiski pieejams maz Utkina fotogrāfiju, taču viena no apritē esošajām ir pašbilde, kurā uz viņa ķermeņa redzami neonacistu tetovējumi.
Saskaņā ar Utkina internetā pieejamo CV, viņš no 1988. gada līdz 2008. gadam dienējis Krievijas militārās izlūkošanas nodaļā.
Tiek uzskatīts, ka viņš arī bijis iesaistīts “Vāgnera” grupējuma operācijās Sīrijā un Āfrikā. BBC izmeklēšana 2021. gadā viņu saistīja ar dokumentiem, kas atklāja Vāgnera līdzdalību Lībijas pilsoņu karā.
Tiek uzskatīts, ka Valērijs Čekalovs ir tuvs Prigožina līdzstrādnieks, un viņus saista kopīgi daŗījumi, kas aizsākās 2000. gados.
47 gadus vecais vīrietis ir bijis iesaistīts Prigožina nemilitāro biznesa interešu vadīšanā, kuras, pēc Rietumu valdības teiktā, tiek izmantotas algotņu grupējuma finansēšanai.
Čekalovs bija saistīts ar uzņēmumu “Evro Polis”, kas 2017. gadā parakstīja līgumus par gāzes un naftas ražošanu Sīrijā. Darījumu rezultātā iegūtie līdzekļi tika izmantoti, lai samaksātu Vāgnera kaujiniekiem un iegādātos ieročus, ziņo ASV Valsts kase.
Tiek uzskatīts, ka Čekalovs arī vadīja Vāgnera biznesa projektus visā Āfrikā.
Pārējie četri pasažieri, šķiet, bija Vāgnera kaujinieki.
Atšķirībā no Utkina un Čekalova viņi nav iekļauti starptautiskajos sankciju sarakstos, un tāpēc Rietumu valdības viņus nav uzskatījušas par vadošajām personām.
Ņemot vērā to, ka mēs zinām, ka Prigožinu ieskauj cieša aizsardzība - un vēl jo vairāk pēc tam, kad padziļinājās viņa nesaskaņas ar Vladimiru Putinu - viņi, iespējams, ceļoja kā miesassargi.
Pārējie trīs cilvēki, kurus Krievijas varasiestādes atzinuši par bojāgājušajiem, ir pilots Aleksejs Ļevšins, otrais pilots Rustams Karimovs un Kristīna Raspopova, stjuarte un vienīgā sieviete lidmašīnā.
Par trijotni ir pieejams ļoti maz apstiprinātas informācijas, un nav skaidrs, vai viņi bija tieši nodarbināti Prigožina pakļautībā viņam piederošā uzņēmumā, vai strādāja pilnībā citā firmā.
Ir zināms, ka Prigožins regulāri ceļojis ar privāto lidmašīnu, un avārijā iesaistīto lidmašīnu - Brazīlijā ražoto Embraer Legacy 600 - viņš bija izmantojis jau iepriekš.
BBC nav neatkarīgi pārbaudījusi sīkāku informāciju par lidmašīnas apkalpi, taču Krievijas tiešsaistes plašsaziņas līdzekļos cirkulē ziņas, kurās ir atsauces uz intervijām ar viņu radiniekiem.
Tiek ziņots, ka 39 gadus vecā Raspopova iepriekš runājusi ar savu ģimeni un ievietojusi fotogrāfijas sociālajos tīklos neilgi pirms lidojuma pacelšanās.
29 gadus vecais Karimovs uzņēmumā bija nostrādājis tikai trīs mēnešus, liecina Krievijas mediju intervija ar viņa tēvu, un, kā ziņots, šī mēneša sākumā viņš svinēja savu ceturto kāzu gadadienu.
51 gadu vecais Ļevšins bija precējies, viņam bija divi bērni, un visu savu pieaugušo mūžu viņš nostrādāja aviācijā, ziņo Krievijas laikraksti.