Atklāj detaļas par Kerčas tilta spridzināšanu; sprāgstvielas bija ietītas plēves ruļļos

© Scanpix

Pagājušā gada rudenī kravas automašīnas eksplozija sabojāja tilta laidumus un aizdedzināja kravas vilcienu ar degvielas tvertnēm. Plašāk vēsta unian.net

Ukrainas specdienesti Krimas tilta uzspridzināšanai 2022.gada oktobra pirmajā pusē izmantoja 21 tonnu sprāgstvielu, kas bija nomaskēts par polietilēna plēves kravu.Kerčas tilts ir viens no galvenajiem koridoriem Krievijas militāro preču piegādei uz okupēto pussalu.

Speciālās operācijas detaļas intervijā pastāstīja Ukrainas Drošības dienesta vadītājs Vasilijs Maļuks: "Kravas automašīnas eksplozija sabojāja vagonu laidumus un aizdedzināja kravas vilcienu ar degvielas tvertnēm. "Speciālās operācijas izstrādē un īstenošanā bijām iesaistīti es personīgi un divi mani uzticamie darbinieki."

Pēc viņa teiktā, jau kopš pavasara Ukrainas specdienesti ir apsvēruši dažādus Kerčas tilta iznīcināšanas variantus. Ar kravas vilcienu sprāgstvielas nebija iespējams nosūtīt, jo krievi aizliedza pa tilta dzelzceļa daļu pārvadāt citas preces, izņemot militārās preces.

Tāpēc man bija jāizmanto kravas automašīna. Sākumā slepenais dienests nolēma sprāgstvielas paslēpt naftas mucās.

"Bija svarīgi, lai maskētās sprāgstvielas varētu pārvietoties no punkta A uz punktu B. Tajā pašā laikā bija obligāti jāšķērso Kerčas tilts," skaidro Maljuks. Un variants ar mucām negarantēja tādu "neredzamību".

Tāpēc SBU vadītājs piedāvāja variantu ar sprāgstvielām, kas ietītas plastmasas plēvē. Krava lielu plēves ruļļu veidā izskatījās pilnīgi civila, un tai nevajadzētu raisīt aizdomas.

SBU aprēķināja, ka plēves slānis ir pietiekams, lai no muitas skeneriem paslēptu metāla serdes cilindrus, kas piepildīti ar RDX maisījumu.

Kopējais sprāgstvielu svars trotila ekvivalentā atbilda 21 tonnai.