Visii zina, ka lidmašīnās ērtākās n savā ziņā drošākās sēdvietas atrodas vistuvāk avārijas izejām - tajās ir vairāk vietas kājām, kā arī turbulencē, līdz ar to, ka tās atrodas virs spārniem, "kratīšana" ir mazāk jūtama. Savukārt no drošības viedokļa skatoties, ja avārijas situācijā nākas steigšus pamest lidmašīnu, šiem pasažieriem ir vislabākās izredzes. Par šo tēmu raksta unian.net.
Tomēr ir vairākas cilvēku kategorijas, kuras nevar baudīt privilēģiju sēdēt šajās īpaši ērtajās vietās. Lieta tāda, ka ir diezgan stingri noteikumi par to, kurš drīkst un kurš nedrīkst sēdēt šajās vietās - un runa nav par diskrimināciju, bet gan par drošības noteikumiem, raksta "The Sun", atsaucoties uz vienu no stjuartēm.
Pēc viņas teiktā, šie noteikumi neattiecas uz konkrētu aviokompāniju -, tos ir izstrādājusi Starptautiskā Civilās aviācijas pārvalde. Šie noteikumi ir ieviesti gadījumiem, ja lidojuma laikā notiek avārijas situācija, un ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk atvērt avārijas izeju un evakuēt pasažierus. To var izdarīt tikai avārijas izejas rindā sēdošie cilvēki.
Cilvēku kategorijas, kuras nevar pretendēt uz ērtākajām vietām lidmašīnā:
1. Cilvēki ar invaliditāti vai garīgām problēmām. Ja pasažiera fiziskās vai garīgās īpašības neļauj viņam ātri pārvietoties, stjuartēm ir pienākums viņu pārcelt uz citu sēdvietu.
2. Pasažieri ar ievērojamiem redzes vai dzirdes traucējumiem. Cilvēkiem pie avārijas izejām ātri jāreaģē uz norādījumiem.
3. Gados vecāki pasažieri un cilvēki ar ievērojamu lieko svaru. Parasti pasažieri pie avārijas izejām tiek brīdināti, ka avārijas gadījumā nāksies atvērt avārijas izeju - tas prasa ne tikai ātrumu, bet arī noteiktu fizisko piepūli.
4. Bērni. Pat ja viņi lido pieaugušo pavadībā.
5. Pasažieri ar dzīvniekiem. Mājdzīvnieks var ietekmēt pasažiera ātrumu, reaģējot uz ārkārtas situāciju. Dzīvnieks var arī bloķēt citus cilvēkus, kuri cenšas izkļūt pa izeju, tāpēc vislabāk ir likt viņiem sēdēt kaut kur citur.