Lietuvieši, kuri futbolu spēlējuši kopš bērnības, ne tikai nepameta šo sporta veidu, būdami pieauguši, bet arī nodibināja ar to saistītu, nekur pasaulē neredzētu biznesu. Šauļu iedzīvotāju produkciju pērk Amerikā, Eiropā un Austrālijā, un tikai dažus gadus vecais bizness šobrīd rēķinās jau ar miljonu lielu apgrozījumu, stāsta lrytas.lt.
Šauļos dzīvojošo trīs draugu pandēmijas laikā dibinātā biznesa panākumiem ir grūti noticēt. Pirms vairāk nekā gada lietuvieši radīja futbola bumbas vadības tehnikas trenēšanas metodi ar nosaukumu "FPRO Ball Mastery", kas ir vienīgā tāda veida metode pasaulē.
Pēc tās iegādes lietotāji saņem īpašu paklājiņu un piekļuvi mobilajai lietotnei. “Mūsu mērķauditorija ir bērni vecumā no 6-14 gadiem. Viņi kontrolē bumbu uz paklāja, lai būtu vieglāk saprast vingrinājumu, tā amplitūdu. Un visu progresu un treniņus var redzēt caur mobilo aplikāciju,” portālam lrytas.lt pastāstīja V. Petkevičs
Pēc sava profila izveides aplikācijā lietotājs trenējas atbilstoši četriem dažādiem līmeņiem, veic dažādus vingrinājumus un tādējādi pilnveido savas prasmes.
“Bērniem stāstām, ka svarīgi ir labi apgūt vingrojumus, nevajag steigties. Daudz materiālu dodam arī bērnu vecākiem un treneriem, kuri strādā ar bērniem, skaidrojot individuālo pūļu nozīmi,” apliecināja V. Petkevičs.
Bērni, kas izmanto lietotni, arī sacenšas savā starpā. “Mēs savu preci pārdodam 47 pasaules valstīs, mums ir vairāk nekā 20 tūkstoši lietojumprogrammu lietotāji. Katru nedēļu sociālajos tīklos un aplikācijā nosaucam vienpadsmit labākos spēlētājus, un mēneša beigās viens no viņiem iegūst ar futbolu saistītu balvu.”
Produkta galvenā ideja ir parādīt bērniem, ka nepietiek tikai apmeklēt futbolu - ir jāpieliek arī individuālas pūles, lai kļūtu par profesionālu spēlētāju. Paklājiņš ir paredzēts ļoti šaurai kategorijai - bumbas vadīšanas pamattehnikas apmācībai, lai bērns pēc iespējas labāk attīstītu pamata vingrinājumus.
Ideja izveidot aplikāciju un īpašu paklāju draugiem radās pēkšņi. “Mēs visi esam no Šauļiem, futbolu spēlējam jau no sešu septiņu gadu vecuma. Viens no maniem partneriem joprojām spēlē Šauļu galvenajā vīriešu futbola komandā. Mēs visi trīs vēlējāmies turpināt darbību, saistītu ar futbolu, tāpēc nodibinājām privāto akadēmiju, mācījām bērniem individuālās futbola tehnikas,” stāsta V. Petkevičs.
Bet plānus izjauca pandēmija. “Bērni palika mājās, un mums vajadzēja viņus nodarbināt. Sākumā nodarbības vadījām attālināti, filmējām videotreniņus. Domājām, kā vēl varētu viņiem sniegt zināšanas, jo ar video nepietika, vajadzēja vairāk iesaistīties,” tā radās pašreizējā biznesa pirmā versija - tika izveidota īpaša uzlīme, kas bērniem bija jālīmē uz grīdas un jāveic vingrinājumi ar bumbu. Šī uzlīme Lietuvā kļuva ārkārtīgi populāra, tāpēc treneriem bija jādomā, kā to varētu uzlabot. "Mēs domājām, ka pati uzlīme nav ilgtspējīga, tāpēc mēs pārgājām uz paklājiņu. Mēs pie tā strādājām ļoti ilgi, līdz ieguvām kvalitāti, kādu vēlamies,” atcerējās V. Petkevičs. Šo paklāju un ar tiem saistītās lietotnes tirdzniecība, varētu teikt, uzspridzināja internetu - bērni no visas pasaules iegādājās Lietuvā ražoto produktu, pirmajā gadā sasniedzot ap 3 miljonus eiro apgrozījumu.
“Mūsu klientu vidū lietuviešu ir vismazāk. Viņi pērk, bet prece nav īpaši lēta - 160 eiro, tajā iekļauta lietotne un paklājiņš. Pārsvarā pārdodam Eiropā: Vācijā, Francijā, Anglijā, Spānijā. Daudzi paklāji nonāk ASV, Kanādā, Dienvidamerikā, Austrālijā.
Mūs jau kopē. Bet mēs nebaidāmies no konkurences, jo mēs pieliekam daudz pūļu, mums ir profesionāļi, biznesa attīstības cilvēki, mārketinga speciālisti, programmētāji. Mums ir daudz plānu nākotnes izaugsmei. Pasaulē nav neviena cita, kas sniegtu tāda paša līmeņa pakalpojumus. Mīlestība pret futbolu mūs virza uz priekšu.”