Svētdiena, 3.marts

redeem Marts, Tālavs, Tālis

arrow_right_alt Pasaulē

"Dramatisks un negaidīts pavērsiens". "Twitter" lietotāji komentē izmaiņas

© Scanpix

Kad Twitter 23. jūlijā no maza, zila putniņa kļuva par melnu X, Īlons Masks pārsteidza visus. Masks jau iepriekš bija ziņojis, ka vēlas mainīt Twitter zīmolu, ko viņš par 44 miljardiem ASV dolāru iegādājās 2022. gada oktobrī, vēsta bbc.com.

Saziņas platformai tika nomainīts ne vien nosaukums un krāsu gamma, bet tajā iekļauti arī dažādi maksas pakalpojumi.

Šis solis izraisīja daudzu Twitter lietotāju un tehnoloģiju nozares ekspertu izsmieklu, neizpratni un pat dusmas. Tehnoloģiju reportieris Keisijs Ņūtons aprakstīja Muska kā Twitter īpašnieka pieeju kā "izvērstu kultūras vandālisma aktu".

Orlando Baeza, bijušais mārketinga vadītājs un zīmola vadītājs uzņēmumos Buzzfeed, Paramount, Adidas un Nike, komentēja: “Šis ir dramatisks un negaidīts pavērsiens. Viņu zīmola identitāte no sirsnīgas un viesmīlīgas sajūtas kļuva tumša un tikai dalībniekiem paredzēta. Turklāt tas viss notika vienas nakts laikā. Burtiski.”

Twitter nav vienīgais, kurš mainījis sava ļoti atpazīstamā, pat nozīmīgā zīmola nosaukumu un ikonogrāfiju. Taču, kā saka zīmolu eksperti, daži zīmolu virzieni ir veiksmīgāki nekā citi, un tam ir iemesli.

Galvenie pārveidošanas mērķi parasti ir uzlabot uzņēmuma atpazīstamību un reputāciju, kā arī informēt par uzņēmuma fokusa un ieguldījumu maiņu.

Eksperti saka: “Cilvēki bieži jūtas emocionāli sastīti ar zīmoliem, īpaši ar produktiem, ko viņi izmanto savā ikdienā. Ja tiek veiktas drastiskas pārmaiņas,tas ir gandrīz tā, it kā mēs sakām - kā jūs uzdrošinājāties pieņemt šo lēmumu, nekonsultējoties ar mani? Tas var šķist gandrīz kā nodevība.”

Viens no iemesliem, kādēļ Twitter zīmola maiņa uz X nav bijusi tik veiksmīga, ir sajūta, ka tas "šķiet kā melnā cauruma solījums, kas ir pilns ar lietām, ko Musks vēl varētu darīt".

Tomēr, neskatoties uz visām emocionālajām reakcijām uz pēkšņajām izmaiņām, daži eksperti saka, ka Twitter klinšainā pāreja uz X nebūs ilgtermiņa problēma - vismaz no korporatīvā viedokļa.

"Lielākā daļa pretreakciju ir tikai īslaicīga," saka Kurams Zamans, Vašingtonā bāzētās digitālās stratēģijas un zīmolu aģentūras Fifth Tribe dibinātājs un izpilddirektors. “Mēs to redzējām ar Airbnb, par kura logotipu pēc tā pārveidošanas ņirgājās lietotāji, vai ar Kia, kura logotips radīja pārprojektēšanas neskaidrības. Šādu izmaiņu sākumā notiek daudz diskusiju, kas ne vienmēr ir slikta lieta, taču klienti galu galā virzās uz priekšu.”

Baeza piekrīt. "Man nav nekādu pierādījumu tam, ka patērētāju pirkšanas paradumi mainītos uz negatīvu tikai vārda maiņas dēļ," viņš saka. Tas novērojams arī ar Facebook jeb Meta - lai gan uzņēmuma zīmola maiņa saņēma sākotnēju kritiku, šobrīd tā finansiālā izaugsme tiek prognozēta arvien lielāka.

"Varbūt tā ir daļa no plašsaziņas līdzekļu stratēģijas, un viņš varētu jau rīt atkal nomainīt logotipu," spriež eksperti.

Neraugoties uz lietotāju pretreakciju, Musks nav devis norādes, ka atcels savu lēmumu.