Lietuvas Valsts patērētāju tiesību aizsardzības dienests, izvērtējot UAB "Lidl Lietuva" publicēto salīdzinošo reklāmu, konstatējis, ka tā pārkāpj Reklāmas likumu - tā ir maldinoša un tendencioza. Par to uzņēmumam tika piespriests 100 tūkstošus eiro liela soda nauda, vēsta lrytas.lt.
Dienesta ziņojumā teikts, ka "Lidl Lietuva" savā reklāmā salīdzina savos veikalos pārdoto preču cenas ar citu uzņēmumu veikalos pārdoto preču cenām.Dienests konstatēja, ka tiek salīdzinātas dažādos laikos fiksētās cenas, tāpēc šī informācija nav objektīvs.
Piemēram, konkurentu veikalos konkrēto preču cenas tiek fiksētas noteiktā dienā, savukārt salīdzinošā reklāma par šādu preču zemāku cenu UAB "Lidl Lietuva" veikalos patērētājiem tiek izplatīta pēc nedēļas vai ilgāk. Lai gan patiešām ir iespējams, ka, "Lidl Lietuva" paziņojot par preces pazeminātu cenu, salīdzinot to ar pirms nedēļas fiksēto cita uzņēmuma preces cenu, to vienlaikus samazina arī konkurenti.
Cenu salīdzināšanas būtība ir parādīt, kādu labumu (cenas izteiksmē) patērētājs varētu gūt, iegādājoties preci no konkurenta. Salīdzinot ar laiku saistītās un novecojušās cenas, atšķirība starp tām, patērētājam nolemjot pirkt, var nebūt tāda pati, kā redzams no sludinājuma. Tādējādi faktiskās un vairs neatbilstošās cenas salīdzinājums var neatspoguļot objektīvu, bet mākslīgu cenu starpību, ko rada reklāmas darbības subjekts un to salīdzinājums.
Dienests vairākkārt informējis "Lidl Lietuva", ka tā reklāma varētu neatbilst tiesību aktu prasībām. Uzņēmums sniedza informāciju un paskaidrojumus, ka pieliek pūles un plāno papildu pasākumus, lai nodrošinātu reklāmas piemērotību. Taču, pēc dienesta domām, "Lidl Lietuva" nekādas būtiskas izmaiņas neveica.
Izvērtējot pārkāpuma raksturu, apjomu un ilgumu un ņemot vērā atbildību mīkstinošus un pastiprinošus apstākļus, dienests piesprieda "Lidl Lietuva" 100 000 eiro soda naudu par Reklāmas likuma 6.panta pārkāpumu, kad reklāma ir maldinoša un tendencioza.
Šo lēmumu var pārsūdzēt tiesā 30 kalendāro dienu laikā.