"Rail Baltica" projekts sadārdzinājies teju par 100 miljoniem eiro

© Ekrānuzņēmums

360TV ZIŅneši noskaidrojuši, ka dzelzceļa projekta Rail Baltica Centrālās stacijas posma un tilta pār Daugavu jeb Centrālā mezgla būvniecībā trīs gados radies 93 miljonu eiro liels sadārdzinājums – kā izrādās vismaz 15% no šīs summas jāsedz valstij. Kur naudu ņemt – īsti nav zināms.

Skaidrojumu Centrālā mezgla sadārdzinājumam sniedz SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Linda Pastare:

"Šo 3 gadu laikā, izpildot vairākus jaunievedumus projektēšanas vadlīnijās, tostarp pastiprinot drošības prasības, grozījumus tehniskajos risinājumos, piemēram, sliežu ceļu skaita palielināšana un ar to saistītā infrastruktūra - nesošās konstrukcijas utml., ietverot arī atsevišķus papildu darbus, piemēram, veikt pārbūves darbus esošajā dzelzceļa signalizācijas sistēmā, ir mainīta līguma summa. Līguma summa no 430 miljoniem eiro (bez PVN) esošā līguma ir attiecīgi mainījusies uz 523 329 072 EUR (bez PVN)."

Šīs izmaksas, tāpat kā līdz šim, arī turpmāk plānots līdzfinansēt no Eiropas Savienības piešķirtiem līdzekļiem ar valsts budžeta līdzmaksājumu. Šī brīža aplēses liecina, ka projekta realizācijā būs vēl sadārdzinājumi, ko līdz šim ietekmējušas izmaiņas konkrēto projektu tvērumā, gan ekonomiskie procesi un inflācija.

Sadārdzinājums ir visā Latvijas posmā. To nenoliedz arī Satiksmes ministrijas pārstāve Baiba Gulbe - viņas skaidrojumu sadārdzinājumam skaties video!

Pasaulē

Krievija sevi ir ilgstoši pasniegusi kā globālu lielvaru, kas uzvar karos un atbalsta savus sabiedrotos, līdz ar to Bašara al Asada režīma krišana Sīrijā šo Krievijas imidžu Tuvajos Austrumos ir pamatīgi iedragājusi, intervijā aģentūrai LETA izteicās Izraēlas pulkvežleitnants, Krievijas informācijas operāciju un Krievijas Tuvo Austrumu politikas eksperts Daniels Rakovs.

Svarīgākais