Jau pagājušajā vasarā OceanGate zemūdenē “Titan” pilots zaudējis kontroli pār kuģi, sabojājoties dzinējiem, un apkalpe nevarēja darīt neko citu kā tikai riņķot, vēsta the Insider.
Šis notikums tika iemūžināts video un pārraidīts BBC ceļojumu šova epizodē. Kadros no epizodes, ar kuru dalījās laikraksts The Daily Mail, redzams brīdis, kad Skots Grifits, kurš vadīja zemūdeni, saprata, ka nekontrolē zemūdeni.
"Vai es griežos?" Grifits jautāja. "Jā," viens no pasažieriem viņam atbildēja.
"Ak, nē, mums ir problēma," atbildēja Grifits.
Kadros dzirdams, kā Grifits stāsta zemūdenes pasažieriem, ka viens no dzinējiem velkas uz priekšu, bet otrs velkas atpakaļ. "Tātad vienīgais, ko es tagad varu darīt, ir griezties par 360 grādiem," viņš skaidroja.
"Zini, es domāju, ka mēs neizdzīvosim. Mēs esam burtiski 300 metru attālumā no Titānika un nevaram pārvietoties, tikai iet riņķī,” sacīja bijusī “Titan” dalībniece Renata Rojas.
OceanGate izpilddirektors sazinājās ar zemūdeni “Titan”, kas bija iestrēgusi un nemitīgi riņķoja, un palīdzēja koriģēt tās kursu, lai kuģis varētu doties uz Titānika vraku, vēsta The Daily Mail. Izpilddirektors atradās uz zemūdenes "Titan", kad liktenīgajā 18. jūnijā tā zaudēja kontaktu ar atbalsta kuģi. Pēc četrām dienām ASV krasta apsardze paziņoja, ka atlūzas ir atrastas un zemūdene ir katastrofāli avarējusi, nogalinot visus piecus uz klāja esošos cilvēkus. Kopš tā laika OceanGate ir kritizēts par to, ka ignorē bijušo darbinieku un zemūdeņu nozares ekspertu bažas par drošību.
Kanāla Discovery Expedition vadītājs Džošs Geitss pastāstīja, ka 2021. gadā pameta ekspedīciju uz Titānika vraku ar OceanGate, jo zemūdene viņa niršanas laikā "darbojās nedroši".
"Mums bija problēmas ar dzinēju vadību," viņš teica. “Mums bija problēmas ar datoriem uz kuģa, ar komunikāciju. Es vienkārši jutu, ka zemūdenei vajadzēja vairāk laika un, atklāti sakot, vairāk testu.”