Krievijas aviokompānijas, kas izmanto vieglās daudzfunkcionālās lidmašīnas "An-2", saskārušās ar rezerves daļu trūkumu, jo Eiropas piegādātāji atsakās sadarboties ar Krieviju pēc Ukrainas kara sākuma, ziņo Krievijas mediju grupa RBC.
RBC ziņoja, ka sevišķi trūkst rezerves daļas "An-2" jeb tā dēvēto kukuruzņiku dzinēju remontam. Starptautiskās sankcijas aizliedz piegādāt Krievijas uzņēmumiem aviācijas produktus un rezerves daļas no Rietumvalstīm.
Ja iepriekš "An-2" labošanai lidmašīnu remonta rūpnīcas izmantoja pilnīgi jaunas detaļas, tad tagad tās izmanto daudz lietotu detaļu. Papildus rezerves daļu trūkumam kukuruzņiku ekspluatāciju negatīvi ietekmējis arī ievērojamais degvielas un smērvielu izmaksu pieaugums par 100-120%.
Problēmas ir arī ar radiostacijām, šasijas balstiem un slēpēm, ko lidmašīnas izmanto, lai nosēstos uz sniega, un parādās arvien jauni defekti, kas saistīti ar materiālu mehānisko īpašību pasliktināšanos, ziņoja RBC.