Šī gada janvārī, salīdzinājumā ar pagājušā gada decembri, nevēlamu sūtījumu daļa e-pasta plūsmā pieauga par 0,5%, veidojot 77,6% no kopējās plūsmas. Vismazāko aktivitāti surogātpasta izplatītāji izrādīja 5.janvārī (60,7%), bet visvairāk uzbāzīgu reklāmu tika izsūtīts 23.janvārī (87,7%).
Savienotās Valstis, kas 2010.gada novembrī un decembrī neierindojās divdesmit surogātpastu visvairāk izplatījušo valstu vidū, ir atgriezušās pirmajā divdesmitniekā. Pagājušajā mēnesī ir pieaudzis e-pasta antivīrusa iedarbju skaits šīs valsts teritorijā. Tas ir saistīts ar kaitīgo programmatūru izplatīšanu, kuras vervē lietotāju datorus darbam zombiju tīklos, lai pēc tam no šiem datoriem izsūtītu surogātpastu. Tādā veidā surogātpasta izplatītāji centās atgūt zaudētās pozīcijas, informē Kaspersky Lab.
Kopumā, salīdzinot ar decembri, līderu pirmais trijnieks nav mainījies – saraksta priekšgalā ir Indija (9,01% nevēlamu sūtījumu e-pasta plūsmā), Krievija (8,21%) un Itālija (5,07%).
Janvāra sūtījumos vispopulārākais temats bija izglītības pakalpojumu reklāma (27%). Otrajā vietā ierindojies medicīnas surogātpasts (21,2%) – tas ir atguvis savas pozīcijas pēc krituma, ko izraisīja specializēto partnerprogrammu (piemēram, SpamIt) slēgšana pagājušā gada beigās. Tā īpatsvars e-pasta plūsmā ir pieaudzis par 12,2%. Trešā populārākā bija pašu surogātpasta izplatītāju pakalpojumu reklāma (7,8%), kuras īpatsvars ir nedaudz samazinājies (-1,6%).
Janvārim raksturīga īpatnība bija paziņojumu ar nekustamā īpašuma tirgus piedāvājumiem, kā arī Valentīndienai veltīto reklāmas sūtījumu iekļūšana sarakstā. Pirmie Valentīndienas sūtījumi sāka parādīties lietotāju pastkastītēs jau 7.janvārī.
Surogātpasta izplatītāji janvārī visai sekmīgi izmantoja savas iespējas e-liekpasta izsūtīšanas apjomu atjaunošanā. Viņu aktivitāte liecina par to, ka ASV augstā datorizācijas līmeņa dēļ viņi joprojām ir ieinteresēti šeit veidot zombiju tīklus. Vienlaikus nekādā ziņā nevar uzskatīt, ka būtu uzvarēts farmaceitiskais surogātpasts, kura īpatsvars atkal palielinās. Ir pilnīgi skaidrs, ka surogātpasta izplatītāji negrasās atteikties no šīs ienesīgās sava biznesa daļas. Tādējādi, ja tuvākajā laikā netiks pastiprināta cīņa ar nevēlamā e-pasta izplatītājiem, pavasarī e-liekpasta apjoms var sasniegt līmeni, kāds bija 2010.gada vasarā, kad vidējais rādītājs bija 82 – 83%.