Pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos ES bojā gājuši aptuveni 20 600 cilvēku

© Pixabay

Šodien Komisija publicē provizoriskus datus par 2022.gadā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušajiem. Pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši aptuveni 20 600 cilvēku, kas ir par 3% vairāk nekā 2021.gadā, kad pēc pandēmijas atjaunojās satiksmes līmenis. Tomēr tas ir par 2000 mazāk nāves gadījumu (-10%) salīdzinājumā ar 2019.gadu pirms pandēmijas. ES un ANO mērķis ir līdz 2030.gadam panākt šādu nāves gadījumu skaita samazinājumu uz pusi.

ES mērogā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits 2022.gadā palielinājās par 3% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu jo īpaši tāpēc, ka ceļu satiksmes līmenis pēc pandēmijas atjaunojās. Svarīgi ir tas, ka daudzi ieguvumi, kas panākti Covid-19 periodā (tostarp bojāgājušo skaita samazinājums par 17% 2019. un 2020.gadā), joprojām saglabājas. Salīdzinājumā ar 2019.gadu nāves gadījumu skaits 2022.gadā samazinājās par 10%.

Tomēr progress starp dalībvalstīm ir bijis ļoti nevienmērīgs. Par lielāko samazinājumu (vairāk nekā 30%) ziņoja Lietuva un Polija, un arī Dānijā tika reģistrēts 23% samazinājums. Turpretī pēdējos trīs gados ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits tādās valstīs kā Īrija, Spānija, Francija, Itālija, Nīderlande un Zviedrija ir saglabājies diezgan stabils vai ir palielinājies.

Kopš pandēmijas kopējais valstu sarindojums, kas raksturo uz ceļiem bojāgājušo skaitu, nav būtiski mainījies. Visdrošākie ceļi ir Zviedrijā (21 nāves gadījums uz vienu miljonu iedzīvotāju) un Dānijā (26 uz 1 milj. iedz.), bet par vislielāko nāves gadījumu skaitu 2022.gada ziņoja Rumānija (86 uz 1 milj. iedz.) un Bulgārija (78 uz 1 milj. iedz.). Latvijā - 60 nāves gadījumi uz vienu miljonu iedzīvotāju. Vidēji ES dzīvību uz ceļiem zaudēja 46 cilvēki uz vienu miljonu iedzīvotāju.

Plašāka informācija un noderīgas saites: Ceļu satiksmes drošība ES: nāves gadījumu skaits zem pirmspandēmijas līmeņa, bet progress joprojām ir pārāk lēns (europa.eu)