Lielbritānijā veikalos sāk tirgot DNS paternitātes testus

Lielbritānijas lielākā aptieku un kosmētikas veikalu ķēde Boots no 1. februāra sākusi tirgot DNS paternitātes testus.

Ar paternitātes testa palīdzību iespējams salīdzināt bērna un tēva ģenētisko informāciju, nosakot, vai vīrietis ir bērna bioloģiskais tēvs. Šī ir pirmā reize, kad plaša patēriņa preču veikalos sāk tirgot šādu testu, ziņo marieclaire.co.uk Testa komplekts maksā 30 mārciņas (aptuveni 24 lati). Lai veiktu testu, nepieciešamas ādas šūnas no mutes dobuma, kas jāieliek sterilā aploksnē un jānosūta uz laboratoriju pārbaudei, kas maksā 130 mārciņas (aptuveni 104 lati). Informāciju par testa rezultātiem iespējams saņemt 5 dienu laikā e-pastā vai pa telefonu.

Izskanējusi apgalvojumi, ka šis jaunais pakalpojums varētu izjaukt daudzas ģimenes, jo mātes vēlēsies uzzināt sava bērna tēva identitāti, savukārt vīrieši pārbaudīt, vai viņu bērni tiešām ir viņu bioloģiskie bērni. Lielbritānijā ir pētījumi, kas apliecina, ka viens no 25 bērniem nav sava tēva bioloģiskais bērns.

Veikalu ķēdes Boots pārstāvji uzskata, kas šis tests pircējiem piedāvā izvēli un iespēju pārliecināties par paternitāti tiem, kurus šis jautājums ir uztraucis. Testa izgatavotājs Anglia DNA stāsta, ka pusi no nopirktajiem testiem izmanto paternitātes noteikšanai bērniem līdz gada vecumam, aptuveni ceturtdaļu testu izmanto bērniem vecumā līdz 10 nedēļām.

Svarīgākais