Eiropas Komisija (EK) pieprasa "Google" vēl vairāk saskaņot savu praksi ar Eiropas Savienības (ES) tiesību aktiem, galvenokārt attiecībā uz pārredzamības trūkumu un skaidru informāciju patērētājiem, aģentūru LETA informēja EK.
EK informēja, ka "Google" ir apņēmies ieviest izmaiņas vairākos no saviem produktiem un pakalpojumiem. Pēc dialoga, kas 2021.gadā sākās ar Patērētāju tiesību aizsardzības sadarbības tīklu (CPC), kuru koordinēja EK un vadīja Nīderlandes Patērētāju un tirgus pārvalde un Beļģijas Ekonomiskās inspekcijas ģenerāldirektorāts, "Google" ir piekritis risināt iestāžu izvirzītās problēmas un ieviest izmaiņas "Google Store", "Google Play Store", "Google Hotels" un "Google Flights", lai nodrošinātu atbilstību ES patērētāju tiesību aizsardzības noteikumiem.
Tiesiskuma komisārs Didjē Reinderss uzsver, ka pat šodien, gandrīz trīs gadus pēc Covid-19 pandēmijas sākuma un tai sekojušajām mājsēdēm, arvien lielāks skaits patērētāju izmanto internetu, lai rezervētu brīvdienu ceļojumus, veiktu pirkumus vai lasītu atsauksmes.
ES patērētājiem ir tiesības uz skaidru un pilnīgu informāciju, lai viņi varētu izdarīt apzinātu izvēli. Saistības, ko "Google" ir uzņēmies, ir solis uz priekšu šajā virzienā. EK aicina "Google" pilnībā ievērot Ģeobloķēšanas regulu, nodrošinot, ka patērētāji var izmantot tādas pašas tiesības un piekļūt tādam pašam saturam neatkarīgi no tā, kur ES viņi atrodas.
"Google" ir apņēmies ierobežot savu spēju veikt vienpusējas, ar pasūtījumiem saistītas izmaiņas attiecībā uz cenu vai atcelšanu un izveidot e-pasta adresi, kura paredzēta tikai patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu lietošanai, lai tās varētu ziņot par nelikumīgu saturu un pieprasīt tā ātru izņemšanu.