Aptuveni divdesmit tankkuģi ar naftu, kas kravu uzņēmuši Krievijas ostās, atrodas Turcijas ūdeņos un gaida Turcijas varasiestāžu atļauju doties caur Bosfora un Dardaneļu šaurumiem, atsaucoties uz informācijas avotiem naftas nozarē, vēsta laikraksts "Financial Times".
Pēc tam, kad pirmdien stājās spēkā ASV, Eiropas Savienības (ES), G7 un Austrālijas noteiktais aizliegums apdrošināt un apkalpot Krievijas naftas transportēšanu, ja tās cena pārsniedz 60 ASV dolārus par barelu, Turcija pieprasījusi pārvadātājiem papildu apstiprinājumus, ka viņu krava ir apdrošināta.
Tādējādi vismaz 19 tankkuģi šobrīd nevar pamest Melno jūru. Pirmais no šiem tankkuģiem, pēc laikraksta rīcībā esošās informācijas, atļauju gaida kopš 29.novembra. Turcija vēloties pārliecināties, ka kuģu sadursmju, avāriju un naftas noplūdes gadījumā jūras šaurumos kuģu īpašnieki spēs segt izdevumus par šo negadījumu seku neitralizēšanu. Šo tankkuģu aizkavēšana saistīta ar to, ka Turcijas varasiestādes šobrīd pieprasa vairāk dokumentu nekā iepriekš.
Šāda Ankaras rīcība rada problēmas ne tikai Krievijas naftas eksportētājiem. Lielākā daļa naftas, kas atrodas šajos tankkuģuos, ir Kazahstānas eksports. Tas tiek piegādāts pa naftas vadiem uz Krievijas ostām Melnajā jūrā.
"Financial Times" iepriekš vēstīja, ka Krievija, gaidot sankciju piemērošanu, izveidojusi savu "ēnu tankkuģu floti", kurā ir aptuveni simts kuģu. Tos apdrošinās Krievijas kompānijas vai tie mēģinās pārvadāt naftu, neapdrošinot kravu.
Kā ziņots, pirmdien stājas spēkā Rietumvalstu noteiktie cenas griesti Krievijas naftai 60 ASV dolāru apmērā par barelu un ES embargo Krievijas naftai, kas tiek transportēta pa jūras ceļiem.