Pērn Latvijā Krievijā veidotās televīzijas programmas visvairāk tikušas skatītas izklaides nolūkos, liecina Krievijas veidoto televīzijas programmu patēriņa rādītāji par 2021.gadu.
Kā apskatā "Audiovizuālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu un interneta resursu regulējums Krievijas propagandas ierobežošanai" norāda Saeimas Analītiskā dienesta pētnieki, Latvijas auditorija pērn no Krievijā veidotajām televīzijas pārraidēm visvairāk ir skatījusies filmas, seriālus, koncertus, muzikālos šovus un humora raidījumus.
Analītiskā dienesta apskatā ir atzīmēts, ka humora radījumi mēdz tikt izmantoti kā propagandas instruments, kura mērķauditorija ir skatītāji gan Krievijā, gan ārvalstīs. Turklāt audiovizuālajiem plašsaziņas līdzekļiem esot daudz tiešāka un spēcīgāka iedarbība nekā drukātajai presei. Caur audiovizuālajiem plašsaziņas līdzekļiem var nodot vēstījumus, ko rakstveidā nav iespējams izdarīt, norāda pētnieki.
Visbiežāk Latvijā pārraidītās un Krievijā veidotās televīzijas pārraides pērn ir skatījušies iedzīvotāji vecumā no 55 līdz 64 gadiem. Bieži šādas televīzijas programmas ir skatījušies arī iedzīvotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem, kā arī iedzīvotāji, kuri ir 65 gadu vecumā un vecāki.
Līdz šī gada oktobrim ir konstatēti vairāk nekā 14 000 prokremliskās dezinformācijas izplatīšanas gadījumu, norāda Saeimas Analītiskā dienesta pārstāvji. Lai attaisnotu un pamatotu savu agresiju pret Ukrainu, Krievija ir iesaistījusies nepārtrauktās un saskaņotās propagandas darbībās, kas vērstas pret pilsonisko sabiedrību Eiropas Savienībā (ES) un kaimiņvalstīs, nopietni sagrozot faktus un manipulējot ar tiem, tādējādi apdraudot ES vērtības un iedzīvotāju pamattiesības.