Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Pasaulē

Stradiņa slimnīca skaidro, vai robotzvana sistēma strādā veiksmīgi

© Kaspars Krafts / F64

70% pacientu apstiprina savu ierašanos uz vizīti vai izmeklējumu caur robotzvana sistēmu, aģentūrai LETA sacīja Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas (PSKUS) Komunikācijas daļas vadītāja Janita Veinberga.

Pēc viņas paustā, sistēma darbojas labi, un dienā robots veic no 700 līdz 800 zvaniem. 70% pacientu noklausās ziņojumu un izdara izvēli - apstiprina vai atsaka vizīti. Tomēr 30% no pacientiem vai nu neatbild zvanam, vai noklausās ziņojumu, bet izvēli neizdara, tātad ar šo pacientu grupu ir jāsazinās vēlreiz.

Vienlaikus divu mēnešu laikā PSKUS identificējusi vairākas problēmas saistībā ar pacientu sazvanīšanu, izmantojot robotzvana sistēmu. Piemēram, nereti pacienti saziņai ar slimnīcu norādījuši ne savu, bet kāda tuvinieka tālruņa numuru, līdz ar ko tuvinieki var nebūt informēti par veikto pierakstu pie speciālista un uzskatīt zvanu par kļūdainu, neizdarot izvēli.

Tāpat bijuši gadījumi, kad pacienti noklausās ziņojumu, bet neprot vai nespēj izdarīt izvēli, nospiežot vajadzīgo ciparu.

Nereti arī zvans netiek atbildēts, jo zvana nepazīstams numurs un cilvēki, baidoties no krāpniekiem vai nevajadzīgām telefonaptaujām, uz zvanu neatbild, stāstīja Veinberga.

Slimnīca aicina iedzīvotājus saglabāt norādīto tālruņa numuru telefona kontaktu sarakstā, lai zvana laikā tas uzrādās ne kā vienkārši nepazīstams numurs, bet - piemēram "Stradiņi Nils" vai "Stradiņi Robots" vai jebkādā citā sev pieņemamā veidā.

Robotizētais atzvans vienmēr tiks veikts no tālruņa 67133010.

Tāpat PSKUS iesaka cilvēkiem būt aktīvākiem iesaistoties savu tuvinieku, īpaši senioru dzīvē, palīdzot izprast šo sistēmu, palīdzot ar pierakstu pie ārsta, tā akceptēšanu vai atteikšanu.

Jau vēstīts, ka jūlijā PSKUS sāka izmantot robotzvanu, kas pacientiem atgādinās par pierakstu uz vizīti vai izmeklējumu.

Sazvanītajam pacientam būs četras izvēles iespējas: apstiprināt vizīti, to atteikt, norādīt, ka zvans uz viņu neattiecas, kā arī izvēlēties ziņu noklausīties vēlreiz.

Ja gadījumā pacients nebūs sazvanīts, robots pēc četrām stundām zvanīs atkārtoti, kā arī pacientam būs iespēja pašam atzvanīt robotam un saņemt informāciju par pierakstu sev ērtā laikā un vietā.