Pēc pirmā kravas vilciena ar graudiem no Ukrainas ierašanās Klaipēdas ostas stividorkompānijā "Bega" Lietuvas ostas pārvalde secinājusi, ka kravu pārvadājumi caur Poliju ir pārāk maza apjoma, lai pilnībā izmantotu to potenciālu, tādēļ efektīva loģistika iespējama tikai caur Baltkrieviju, ceturtdien vēstīja lietišķais laikraksts "Verslo žinios".
Klaipēdas osta varētu pārkraut ap desmit miljoniem tonnu labības, ja to vestu caur Baltkrieviju salīdzinājumā ar vienu miljonu tonnu, kas tiek vestas caur Poliju.
Klaipēdas ostas kompānijas atzinušas, ka izmēģinājuma vilciena brauciens ir parādījis, ka labības transportēšana caur Poliju ir iespējama, tomēr nav rentabla.
Klaipēdas ostas pārvaldes ģenerāldirektors Alģis Lataks norādījis, ka maršruts joprojām ir būtiski jāuzlabo un plaša kravu plūsma ir iespējama tikai caur Baltkrieviju.
"Loģiska pozīcija būtu runāt par humāno koridoru caur Baltkrieviju," Lataks sacījis "Verslo žinios". "Baltkrievijai ir izšķirošana nozīme Ukrainas labības transportēšanā caur Klaipēdas ostu," viņš uzsvēris.
"Tad mēs, nedarot neko papildu, varētu pārkraut ap sešiem miljoniem tonnu. Un ja mēs veiktu pārkārtojumus, lai atbrīvotu vietu noliktavās, varētu sasniegt astoņus līdz deviņus miljonus," klāstījis Klaipēdas ostas pārvaldes vadītājs.
"Bega" valdes priekšsēdētājs Laimons Rimkus izmēģinājuma braucienu vērtējis pozitīvi, tomēr arī piekritis, ka labāk būtu kravas pārvadāt caur Baltkrieviju.
Jau vēstīts, ka maija vidū Lietuvā atgriezās vilciens, kas gandrīz trīs nedēļas pavadīja izmēģinājuma braucienā uz Ukrainu, lai pārbaudītu iespējas palīdzēt kara plosītajai un savas jūras ostas zaudējušajai valstij eksportēt labību un citu produkciju.
"LTG Cargo" vilciens uz Kauņas intermodālo termināli atvedis 50 konteinerus ar aptuveni 1000 tonnām dažādu kravu. No Ukrainas robežas cauri Polijai šīs kravas veda LTG meitassabiedrība "LTG Cargo Polska", bet no Lietuvas robežas līdz Kauņai - "LTG Cargo".
Tā ir pirmā reize uzņēmuma vēsturē, kad dzelzceļa krava no Ukrainas nogādāta Lietuvā, apejot Baltkrieviju.
Kā iepriekš izteicies Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis, Klaipēdas osta, neskaitot beramkravu termināli, spēj pārkraut aptuveni 8 miljonus tonnu graudu, bet caur Poliju infrastruktūras noteikto ierobežojumu dēļ pašlaik iespējams atvest tikai 1-1,5 miljonus tonnu gadā.