EK vēlas noskaidrot patērētāju viedokli par ES mobilo tālruņa sakaru viesabonēšanas tirgu

Eiropas Komisija šodien sākusi publisko apspriešanu, kurā vēlas noskaidrot patērētāju, uzņēmēju, telekomunikāciju operatoru un valsts iestāžu viedokli par ES mobilo tālruņa sakaru viesabonēšanas tirgu.

ES Viesabonēšanas regulā viesabonēšanas balss sakariem un teksta ziņu pārraidei ES teritorijā noteikta maksimālā mazumtirdzniecības cena, tomēr vēl nav izveidojies viesabonēšanas pakalpojumu tirgus, kurā valda konkurence. Operatori parasti nosaka viesabonēšanas cenas, kas tikai pavisam nedaudz mazākas par reglamentēto maksimālo cenu, un par viesabonēšanas pakalpojumiem joprojām gūst nepamatoti augstu peļņu. "Eiropas Digitālajā programmā" izvirzīts mērķis panākt, lai līdz 2015. gadam panāktu, ka viesabonēšanas tarifi ir gandrīz tādi paši kā valstu tarifi. Komisija aicina ieinteresētās puses novērtēt patlaban spēkā esošos ES noteikumus par viesabonēšanu un izteikt viedokļus par to, kā, aizsargājot Eiropas patērētāju un uzņēmēju intereses, veicināt konkurenci viesabonēšanas pakalpojumu tirgū. Apspriešana ilgs līdz 2011. gada 11. februārim, un tās rezultāti tiks izmantoti ES patlaban spēkā esošās viesabonēšanas pakalpojumu regulas pārskatīšanai, kas jāveic līdz 2011. gada jūnija beigām.

Par Digitālo programmu atbildīgā Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietniece Nēlī Krusa (Neelie Kroes), teica: "Patiešām vienotā ES tirgū nav vietas patiešām milzīgajām viesabonēšanas un iekšzemes sakaru pakalpojumu maksas atšķirībām. Mums jāpievēršas konkurences trūkumam, kas ir esošo problēmu cēlonis, un tām jārod ilglaicīgs risinājums. Tomēr šobrīd mums nav nekādu pieņēmumu par to, kāds risinājums varētu būt piemērotākais."

Apspriešanā Komisija cenšas noskaidrot, kā praktiski darbojas patlaban spēkā esošie ES noteikumi viesabonēšanas pakalpojumu jomā. Īpaša interese ir par esošo ES noteikumu ietekmi uz mobilo sakaru lietotājiem un pakalpojumu sniedzējiem, un par to, kādi papildu pasākumi varētu būt vajadzīgi konkurences un klientu apmierinātības veicināšanai. Sabiedriskajā apspriešanā centīsies noskaidrot arī viedokļus par īstermiņā, vidējā termiņā un ilgtermiņā piemērotāko regulējumu vai risinājumiem konkurences veicināšanai šajā tirgū un to, ciktāl balss sakaru, teksta (SMS) un datu pārraides pakalpojumu tirgus darbību varētu uzlabot tehnoloģiju attīstība.

Komisija grib saņemt konkrētas atsauksmes par to, kā sasniegt Digitālajā programmā izvirzīto mērķi izveidot vienotu tālsakaru pakalpojumu tirgu tā, lai lai līdz 2015. gadam panāktu, ka viesabonēšanas tarifi ir gandrīz tādi paši kā valstu tarifi. Komisija vēlas, lai visiem viesabonēšanas klientiem būtu ātri un viegli pieejami konkurētspējīgi balss sakaru, teksta (SMS) un datu pārraides pakalpojumu tarifi, kuros operatoru noteiktās patērētāju cenas būtu ciešāk saistītas ar efektīvu viesabonēšanas pakalpojumu sniegšanas faktiskajām izmaksām.

Atsauksmes uz sabiedriskajā apspriešanā izvirzītajiem jautājumiem Komisija izmantos viesabonēšanas pakalpojumu sniegšanas noteikumu pārskatīšanā, kas notiks 2011. gadā, un tās Komisijai palīdzēs sagatavot piemērotākos priekšlikumus risinājumiem tirgus darbības uzlabošanai.

Svarīgākais