"Rail Baltica" konkursā uzvarējušais Ķīnas kontrolētais uzņēmums apdraud nacionālo drošību, uzskata Lietuva

© f64.lv, Vladislavs Proškins

Lietuvas valdības komisija, kas izvērtē stratēģisko uzņēmumu darījumus, atzinusi, ka Ķīnas kontrolētais Spānijas uzņēmums "Puentes y Calzadas Infraestructuras", kas uzvarējis dzelzceļa projekta "Rail Baltica" konkursā par tilta būvi pār Neres upi pie Jonavas, rada apdraudējumu Lietuvas nacionālajai drošībai, tādēļ valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" nedrīkstētu slēgt līgumu ar šo kompāniju.

"Komisija nolēmusi, ka ["Lietuvos geležinkeliai" uzņēmuma] "LTG Infra" plānotais jauna Neres tilta būvdarbu pirkuma līgums ar izvēlēto pirmās vietas ieguvēju neatbilst nacionālās drošības interesēm," ziņu aģentūrai BNS piektdien apliecinājusi premjerministres Ingrīdas Šimonītes pārstāve Rasa Jakilaitiene.

Pēc viņas teiktā, komisijas lēmums nav galīgs, un galīgo lēmumu pieņems Lietuvas valdība.

Komisijas atzinumu par konkursā uzvarējušo kompāniju lūdza "Lietuvos geležinkeliai".

Lietuvas sabiedriskā raidorganizācija LRT trešdien ziņoja, ka "Lietuvos geležinkeliai" plāno parakstīt 62,5 miljonu eiro vērtu līgumu par šā tilta būvi ar Spānijas kompāniju, kurā divas trešdaļas akciju pērn iegādājies Ķīnas valsts uzņēmums "China Road and Bridge Corporation", ko pārvalda liela Ķīnas valsts kompānija "China Communications Construction", kurai ASV kopš pagājušā gada augusta noteikusi sankcijas, norādot uz tās saistību ar Ķīnas militārajām struktūrām.

Plānotais dzelzceļa tilts pār Neri pie Jonavas būs garākais šāda veida tilts Baltijas valstīs. Tā kopējais garums sasniegs 1510 metrus un lielākais atstatums starp balstiem vietā, kur tilts šķērsos upi, būs 150 metru.

Svarīgākais