Cilvēki tviterī melo vairāk nekā sarunās aci pret aci

Cilvēki biežāk melo, lietojot īso vēstījumu sociālo tīklu "Twitter", nekā sarunājoties ar citiem "aci pret aci", konstatēts kādas apdrošināšanas kompānijas pētījumā, raksta informācijas tehnoloģiju (IT) portāls "TechCrunch".

Tikai 20% no 2000 aptaujātiem Lielbritānijas iedzīvotājiem saka, ka viņi, lietojot "Twitter", ir atklātāki un godīgāki nekā tiešā sarunā ar citu cilvēku. Savukārt 31% teica, ka viņi drīzāk runā taisnību "aci pret aci" nekā caur citiem medijiem. Pētījumu pasūtījusi britu apdrošināšanas kompānija "Direct Line".

"TechCrunch" citē kādu psihologu, kurš saka - šādi pētījumi apgāž mītu, ka sociālie mediji un jauni saziņās līdzekļi (īsziņas, čats) uzlabo cilvēku savstarpējas komunikācijas iespējas un kvalitāti. Sociālie mediji un interneta tehnoloģijas ļauj cilvēkiem slēpt daudz no tā, kas ir sarunas partnerim redzams un jūtams tiešā sarunā, tostarp mīmika, balss intonācija un "ķermeņa valoda".

Pētījumā arī konstatēts, ka vīrieši drīzāk melos, lietojot īsziņas, bet sievietes drīzāk stāstīs nepatiesību tiešās sarunās.

Pasaulē

Lietuvas Konkurences padome noteikusi 1,4 miljonu eiro naudas sodu Japānas zīmola "Dr. Ohhira" oficiālajam pārstāvim Lietuvā "Giantera" un vēl 19 tā produktu izplatītājiem par neatļautu vienošanos nepārdot uztura bagātinātājus un kosmētikas produktus par cenu, kas būtu zemāka nekā piegādātāja cenas, kā arī nepiedāvāt atlaides un veicināšanas pasākumus klientiem.

Svarīgākais