Indonēzijā sestdien avarējušās lidsabiedrības "Sriwijaya Air" lidmašīnas apkalpe pirms nogāšanās nav ziņojusi par avārijas situāciju vai tehniskām problēmām, pirmdien atklāja izmeklētājs.
Varasiestādes vēl nav atradušas skaidrojumu, kādēļ 26 gadus vecā lidmašīna "Boeing 737-500" ar 62 cilvēkiem avarēja četras minūtes pēc pacelšanās gaisā no Džakartas ceļā uz Pontianaku Borneo salā.
Taču ir izdevies noteikt, kur atrodas abas lidmašīnas "melnās kastes", kas ieraksta lidojuma datus un sarunas pilotu kabīnē un ir būtiski svarīgas avārijas cēloņu noskaidrošanai.
Lidmašīnas komunikācijā ar gaisa satiksmes kontrolieriem nekas neparasts nav atrasts, un brīdī, kad lidmašīna strauji zaudēja augstumu un iegāzās Javas jūrā, piloti ar gaisa satiksmes kontrolieriem nesazinājās, ziņu aģentūrai AFP atklāja Nacionālās Transporta drošības komitejas izmeklētājs Nurkahjo Utomo.
Viņš sacīja, ka tā bijusi normāla saruna un sarunas ierakstos nekas aizdomīgs nav dzirdams.
"Netiek runāts par avārijas situāciju vai ko tamlīdzīgu," viņš piebilda.
Sākotnējie dati liecina, ka lidmašīna, visticamāk, bija neskarta, pirms tā iegāzās jūrā.
"Bet šobrīd mēs nezinām", kas izraisīja avāriju, sacīja Utomo.
Vietējie mediji ziņoja, ka lidmašīnas kapteinis bijis pieredzējis pilots, kurš agrāk strādājis Indonēzijas gaisa spēkos.
Lidmašīnas meklēšanā iesaistīti aptuveni 2600 cilvēki, tiek izmantotas desmitiem laivu un helikopteri.
Aptuveni 23 metru dziļumā jūrā atrastas lidmašīnas atlūzas. No jūras tiek izceltas cilvēku ķermeņa daļas un mantas, kas piederēja pasažieriem.
Līķu maisi ar ķermeņa daļām tiek nogādāti policijas morgā, kur upuri tiks identificēti pēc pirkstu nospiedumiem un DNS paraugiem, kas tiks salīdzināti ar tuviniekiem.
Nirēji turpina meklēt lidmašīnas "melnās kastes".
Neskatoties uz nosaukumu, "melnās kastes" parasti ir koši oranžas ar gaismu atstarojošām strīpām. Tās būvētas tā, lai spētu izturēt lielu karstumu un atrašanos dziļi zem ūdens, un ir aprīkotas ar raidītāju, kas aptuveni mēnesi spēj raidīt signālu.
"Melnās kastes", kas ir obligātas visām komerciālajām lidmašīnām, palīdzējušas noskaidrot avārijas cēloņus gandrīz 90% aviokatastrofu.