Pārdošanas apjomi šogad 3D televizoriem nepieaug tik strauji kā TV ražotāji bija gaidījuši, liecina DisplaySearch trešā ceturkšņa ziņojums.
Displeju tirgus izpētes firma paredz, ka šogad visā pasaulē tiks piegādāti 3.2 miljoni 3D televizoru, un tikai nedaudz mazāk nekā 1.6 miljoni veiks ceļu uz Ziemeļameriku. Tas ir mazāk nekā tika prognozēts jūlijā – 3.4 miljoni piegāžu visā pasaulē ar vairāk nekā diviem miljoniem sūtījumiem uz Ziemeļameriku.
Šobrīd uzņēmums sagaida, ka 3D ierīces šogad veidos 2% no visiem platekrāna televīzijas pasūtījumiem, neskatoties uz iepriekšējām prognozēm par 5%.
«Ziemeļamerikas patērētāji šķiet spēlē nogaidīšanas spēli,» uzskata DisplaySearch Ziemeļamerikas televīzijas pētījumu direktors Pauls Gagnons (Paul Gagnon). «Iekārtu veidotāji ir apmācījuši patērētājus sagaidīt, ka jaunām tehnoloģijām ar laiku kritīsies cenas, un pircēji šķiet apmierināti, ka var nedaudz nogaidīt.»
Augstās cenas un 3D iekārtu satura trūkums ir vainojamas pie tā, ka pārdošanas apjoms pieaug lēnāk nekā tas tika paredzēts, tāpēc potenciālie klienti gaida cenu pazemināšanos, cenām pietuvinoties tradicionālo televīzijas iekārtu izmaksām, norāda DailySearch.
Neskatoties uz ne tik daudzsološiem datiem, kompānija joprojām spītīgi pārliecināta, ka zemākas cenas, satura un tehnoloģijas uzlabojums krasi palielinās pārdošanas apjomu nākamo četru gadu laikā. Turklāt, DisplayResearch paaugstinājuši arī savu prognozi 2014. gadam. Viņi sagaida, ka 3D televizoru pasūtījumi sasniegs aptuveni 90 miljonu iekārtu gadā, kas veido 41% no kopējās TV piegādes. Iepriekš prognoze robežojās ar 42.9 miljoniem jeb 37%, norāda Daily Finance.
Ziemeļamerikā šogad arī parasto divdimensionālo televizoru pārdošanas apjoms bijis mazāks nekā prognozēts. Kopējie TV pārvadājumi kontinentā samazinājušies par 3% otrajā ceturksnī. Tikmēr pasaules pasūtījumu apjoms pieaudzis par 26%.