Lietuvai samazina naudassodu par Mažeiķi - Reņģe dzelzsceļa posma nojaukšanu

© imago images/MiS/Scanpix

Eiropas Savienības (ES) Vispārējā tiesa Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam "Lietuvos geležinkeliai" noteikto naudassodu par dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe nojaukšanu  samazinājusi par 7,8 miljoniem eiro.

Izskatot "Lietuvos geležinkeliai" sūdzību, Vispārējā tiesa Luksemburgā trešdien nolēma Eiropas Komisijas (EK) noteikto 27,873 miljonu eiro naudassodu samazināt līdz 20,069 miljoniem eiro.

Tomēr tiesa atzina par pamatotu EK lēmumu, ka, nojaucot Mažeiķu-Reņģes dzelzceļu, "Lietuvos geležinkeliai" ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli Lietuvas kravu pārvadājumu tirgū.

"Lietuvos geležinkeliai" vadītājs Mants Bartuška norādījis, ka ES Vispārējās tiesas spriedums "samazinās negatīvo ietekmi uz kompāniju, kāds ir toreizējās vadības lēmumam 2008.gadā nojaukt šo svarīgo atzaru".

"Tāpat ļoti svarīgi ir tas, ka līdz ar šīs problēmas atrisināšanu izdevies atjaunot labas attiecības ar mūsu partneriem," ziņu aģentūrai BNS uzsvēris Bartuška.

Jau vēstīts, ka 27,873 miljonu eiro naudassodu par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma nojaukšanu EK kompānijai "Lietuvos geležinkeliai" noteica 2017.gada oktobrī. Tā kā Lietuvas dzelzceļa uzņēmums sodu jau samaksājis, tas varēs saņemt atpakaļ 7,804 miljonus eiro.

Izpildot EK lēmumu, nojaukto dzelzceļa posmu Lietuva atjaunoja, un šogad februārī pa to tika atsākta satiksme.

Dzelzceļa posms Mažeiķi-Reņģe, kas ir 19,5 kilometrus garš, tika negaidīti slēgts 2008.gadā "Lietuvos geležinkeliai" un Polijas naftas koncernam "Orlen" piederošā naftas pārstrādes uzņēmuma "Orlen Lietuva" konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

EK pēc Latvijas un "Orlen Lietuva" pieprasījuma 2013.gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai "Lietuvos geležinkeliai" tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis ES monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

Svarīgākais