"Coca-Cola" aptur reklāmas sociālajos medijos

© AFP/Scanpix/Leta

 ASV bezalkoholisko dzērienu rūpniecības uzņēmums "The Coca-Cola Company" piektdien paziņoja, ka tas uz vismaz 30 dienām apturēs savas reklāmas sociālajos medijos, kamēr tie pienācīgi neapkaro rasistisku saturu savās plaformās.

"Rasismam nav vietas pasaulē, un rasismam nav vietas sociālajos medijos," īsā paziņojumā sacīja uzņēmumuma vadītājs Džeimss Kvinsijs.

Viņš sacīja, ka sociālo mediju uzņēmumiem ir jānodrošina "lielāka atbildība un caurskatāmība".

"Coca-Cola" izmantos šo pauzi "mūsu reklāmas politikas izvērtēšanai, lai noteiktu, vai ir vajadzīga [tās] pārskatīšana", teica Kvinsijs.

Uzņēmums paziņoja raidsabiedrībai CNBC, ka šis reklamēšanās "pārtraukums" nenozīmē pievienošanos kustībai, kuru pagājušonedēļ uzsāka afroamerikāņu un pilsoniskās sabiedrības organizācijas.

Šī koalīcija, starp kuras dalībniekiem ir Nacionālā asociācija par melnādaino emancipāciju (NAACP), ir aicinājusi uzņēmumus izbeigt reklamēšanos sociālajā tīklā "Facebook", izmantojot mirkļbirku #StopHateForProfit.

Lielbritānijas un Nīderlandes patēriņa preču uzņēmums "Unilever" piektdien paziņoja, ka līdz gada beigām aptur reklamēšanos sociālajos tīklos "Facebook", "Twitter" un "Instagram" Savienotajās Valstīs ''polarizēta vēlēšanu perioda" dēļ.

"Unilever" pievienojās vairākiem zīmoliem, kas nolēmuši apturēt reklamēšanos "Facebook", uzskatot, ka šis sociālo tīklu milzis nav pietiekami apkarojis naida runu un kūdīšanu uz vardarbību.

"Facebook" piektdien paziņoja, ka aizliegs "plašākas kategorijas naidīgu saturu" reklāmās savā platformā.

Pasaulē

“Igaunijai ir jāatmet jebkādas ilūzijas par nacionālās aviokompānijas iespējām pastāvēt,” trešdien sacīja infrastruktūras ministrs Vladimirs Svets pēc paziņojuma, ka Igaunijas nacionālā aviokompānija “Nordica” uzsāk bankrota procedūru. Latvijas lietpratēji aviācijas jautājumos “nra.lv” pauž nožēlu par igauņiem un skepsi par mūsu aviokompānijas izdzīvošanas iespējām. Nav sasniegts neviens no mērķiem