Stereotipiem NĒ! Lielbritānijā aizliedz reklāmas, kurās sieviete, piemēram, nespēj novietot auto

© pixabay.com

Lielbritānijā no piektdienas aizliegtas reklāmas, kurās attēloti "kaitnieciski dzimumu stereotipi", kas var aizvainot.

Reklāmas standartu pārvaldes aizliegums nozīmē, ka turpmāk reklāmu veidotāji nedrīkstēs attēlot, piemēram, sievieti, kas nespēj novietot stāvēšanai automašīnu, vai vīrieti, kas nespēj nomainīt autiņbiksītes, vai meitenes, kas ir mazāk izglītotas nekā zēni.

Aizliegums neattieksies uz atsevišķiem stereotipiskiem scenārijiem, kas, kā atzīts, nevar aizvainot lielu daļu sabiedrības, piemēram, sieviete veic uzkopšanas darbus vai vīrietis nodarbojas ar amatniecību.

"Kaitnieciski dzimumu stereotipi reklāmās var veicināt nevienlīdzību sabiedrībā, par ko maksājam mēs visi," lēmumu pamatoja britu Reklāmas standartu pārvaldes vadītājs Gajs Pārkers.

"Vienkārši sakot, secinājām, ka atsevišķs portretējums reklāmās laika gaitā daļēji var ierobežot cilvēku potenciālu," viņš paskaidroja.

"Sieviešu un vīriešu, mūsu ekonomikas un sabiedrības interesēs ir tas, ka reklāmdevēji izvairās no šiem novecojušajiem attēlojumiem, un esam priecīgi, ka nozare jau ir sākusi reaģēt," sacīja pārvaldes vadītājs.

Viena no problemātiskām reklāmām, uz ko norādīja pārvalde, ir 2017.gadā televīzijā pārraidītā zīdaiņu piena maisījuma "Aptamil" reklāma, kurā meitenīte izaug un kļūst par balerīnu, bet zēni kļūst par inženieriem un alpīnistiem.

Pārvalde atklāja, ka daļa vecāku "jautāja, kādēļ šie stereotipi ir nepieciešami, jūtot, ka [reklāmā] trūkst dzimumu lomu dažādības un tās neatbilst reālajai dzīvei".

Citā reklāmā, kam uzmanību pievērsa britu Reklāmas standartu pārvalde, redzams vīrietis, kas atpūšas, kamēr sieviete vienīgā uzņemas atbildību par visas ģimenes radītās nekārtības sakopšanu.

Pasaulē

Amerikā 1967. gada 12. janvārī nomira 73 gadus vecais Džeimss Bedfords. Viņš jau ilgu laiku slimoja ar nieru vēzi, tā metastāzes bija sasniegušas plaušas. Tomēr pēc nāves Džeimss netika kremēts vai apglabāts zārkā - viņš kļuva par pirmo cilvēku, kurš tika iesaldēts ar mērķi atdzīvināt vēlāk, kad zinātne un tehnoloģijas būs pietiekami attīstītas, lai viņu varētu izglābt. Ar stāstu dalās “postimees.ee”.

Svarīgākais