Eiropas gaisa kuģu flagmanis Airbus apkopojis jaunākās pasaules tirgus prognozes, kuras rāda, ka 25 000 jaunas pasažieru un kravas lidmašīnas 3,1 triljona ASV dolāru vērtībā tiks piegādātas lietotājiem laikā no 2009. gada līdz 2028. gadam. Jauni ekonomiski reģioni, lidojumu tīklu attīstība, ekonomiskas aviolīnijas, lielpilsētu skaita un satiksmes palielināšanās liek domāt par veco lidaparātu nomaiņu ar ekoloģijai draudzīgiem lidaparātiem.
„Gaisa transports ir augoša industrija un pasaules ekonomikas būtiska sastāvdaļa » atzīst Airbus vadītājs Džons Līhijs. “ Tehnoloģija un inovācijas ir būtisks ekoloģijai draudzīgas aviācijas sektora dzinējspēks un Airbus ir to abu priekšgalā.
Ietilpīgākas lidmašīnas nepieciešamas visās lidaparātu klasēs, lai samazinātu lidojumu biežumu pašreizējos lidojuma maršrutos un palielinātu to efektivitāti. Salīdzinot ar laiku, kas nepieciešams, lai attīstītu lidaparātu jauno paaudzi, ekonomiskās lejupslīdes cikli ir relatīvi īsi un nemaina vajadzību pēc gaisa ceļojumu pieauguma nākotnē. Ja 2009. gadā kopējais pasažieru kilometru skaits ir krities par diviem procentiem, tad 2010. gadā tiek prognozēts pieaugums par 4,6 procentiem.
Tāpat tiek prognozēts, ka tuvākajos 20 gados pasažieru satiksmes kopējais pasažieru kilometru skaits būs atkarīgs no aviācijas cikliskajām svārstībām, tomēr tā augs vidēji par 4,7 procentiem gadā vai pat dubultosies nākošo 15 gadu laikā. Tas radīs pieprasījumu pēc vairāk kā 24,100 jauniem lidaparātiem 2.9 triljonu dolāru apjomā. Aizvietojot 10 000 vecākas lidmašīnas ar 100 un vairāk sēdvietām, pasaules pasažieru lidmašīnu flote dubultosies salīdzinājumā ar 14 000 lidmašīnām šodien.
Aviācija sniedz jaunu darbavietu iespējas. Tiek prognozēts, ka tuvāko 20 gadu laikā, gaisa transports dos darbu 8,5 miljoniem cilvēku visā pasaulē un ikgadēju 1 triljona dolāru iekšzemes kopprodukta gadā, neskaitot tūrisma un citus ieguvumus. Vislielākais pieprasījums pēc pasažieru lidmašīnām ir no Āzijas un citu jauno tirgu reģioniem.
Airbus paredz, ka pieprasījums pēc īpaši lielām lidmašīnām ar vairāk kā 400 pasažieriem, kā tas ir A380 gadījumā, var pieaugt līdz 1700 lidaparātiem. Tas izmaksās 571 miljardu dolāru un veidos septiņus procentus no gaisa flotes. 1318 lidmašīnas būs vajadzīgas lai apkalpotu aviolīnijas starp metropolēm, kas strauji palielināsies gan skaitā, gan izmērā. Vairāk kā 50 procentu VLA tiks izmantoti Āzijas un Klusā okeāna reģionā.
Airbus starptautiskā tirgus prognoze sniedz pasaules gaisa transporta detalizētu analīzi. Prognoze veidota, izpētot 300 pasažieru un kravas pasažieru plūsmu, pētot ikgadēju pasaules aviokompāniju attīstību un analizējot 750 pasažieru un 190 kravas pārvadātāju vajadzības nākošo 20 gadu laikā.