Krievija un Japāna ceturtdien pievienojās tām valstīm, kuras savā gaisa telpā aizliegušas lidmašīnu "Boeing 737 MAX" lidojumus, jo radušās bažas par šo aviolaineru drošību.
Attiecīgus lēmumus pieņēmušas abu valstu aviācijas uzraudzības institūcijas.
Jau pirms tam daudzas valstis bija devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus ar aviolaineriem "Boeing 737 MAX 8", ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" un Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" šī modeļa lidmašīnu katastrofas. Daļa valstu aizliegušas lidojumus ar visām "Boeing 737 MAX" lidmašīnām.
Lidojumus ar "Boeing 737 MAX" aizliegusi arī Eiropas Aviācijas drošības pārvalde. Trešdien aizliegumu veikt reisus ar "Boeing 737 MAX 8" un "Boeing 737 MAX 9" noteica ASV.
Masveida aizliegumi lidojumiem ar "Boeing 737 MAX" sākās pēc tam, kad Etiopijā svētdien avarēja nacionālās aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" ar 157 cilvēkiem, kas visi gāja bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi.
Etiopijas lidmašīnas "melnās kastes" ceturtdien tika nogādātas Parīzē, kur tās analizēs Francijas speciālisti.
Savukārt pagājušā gada oktobrī Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" iegāzās Javas jūrā. Lidmašīna avarēja neilgi pēc pacelšanās no Džakartas. Aviokatastrofā gāja bojā visi 189 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.
Indonēzijas izmeklētāji secinājuši, ka viens no aviolainera sensoriem, kas nodrošina informāciju par gaisa plūsmu gar spārniem, varētu būt sniedzis nepareizus datus, automātiski izraisot lidmašīnas pikēšanu.
Konstatēts, ka automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos "Boeing 737 MAX 8" un "Boeing 737 MAX 9", kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ. ASV lidmašīnu ražotājs "Boeing" nedēļu pēc Indonēzijas katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.