Mūsdienu lidmašīnas ir pārāk sarežģītas, lai ar tām lidotu, otrdien paziņojis ASV prezidents Donalds Tramps, komentējot vairāku pasaules valstu avioregulatoru un lidsabiedrību lēmumus pārtraukt lidojumus ar aviolaineriem "Boeing 737 MAX 8", jo ir bažas par to drošību.
"Lidmašīnas kļūst par daudz sarežģītas. Vairs nav vajadzīgi piloti, bet gan datorzinātnieki no Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta," tviterī ierakstījis Tramps.
"Es to redzu visu laiku daudzos produktos. Vienmēr nevajadzīgi tiek mēģināts iet vienu soli tālāk, kad bieži vien vecais un vienkāršākais ir daudz labāks," viņš norādījis.
"Lēmumi jāpieņem sekundes daļā, un šī sarežģītība rada briesmas. Tas viss ļoti dārgi maksā, bet labuma ir maz. Nezinu kā jūs, bet es negribu, lai Alberts Einšteins būtu mans pilots. Es gribu lieliskus profesionālus lidotājus, kuriem ļauts viegli un ātri pārņemt kontroli pār lidmašīnu!" piebildis ASV prezients.
Jau ziņots, ka pēc svētdien Etiopijā notikušās aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" katastrofas, kurā gāja bija visi 157 tajā esošie cilvēki, virkne valstu un aviokompāniju apturējusi lidojumus ar šī modeļa lidmašīnām, bažījoties par to drošību. Pagājušā gada oktobrī Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" iegāzās Javas jūrā, un gāja bojā visi 189 aviolainerī esošie cilvēki. Abas lidmašīnas ekspluatācijā bija tikai dažus mēnešus.
Konstatēts, ka automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos "Boeing 737 MAX 8" un "Boeing 737 MAX 9", kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ. ASV lidmašīnu ražotājs "Boeing" nedēļu pēc Indonēzijas lidmašīnas katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.