Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Pasaulē

INTERESANTI: 18 stundas gaisā – atjaunots pasaules ilgākais avioreiss

PASAŽIERI. Par godu ilgākā regulārā avioreisa atsākšanai bija izgatavoti īpaši krekliņi un citi suvenīri © AFP/Scanpix

Pēc piecu gadu pārtraukuma aviokompānija Singapore Airlines atsākusi tiešos lidojumus maršrutā Singapūra–Ņujorka, kuros tagad tiek izmantotas modernākas lidmašīnas ar mazāku degvielas patēriņu.

17 stundas un 52 minūtes - pēc tik ilga laika no Čangi lidostas Singapūrā startējušais laineris Airbus A350-900ULR piezemējās Ņūarkas lidostā Ņūdžersijā, netālu no Ņujorkas

Lidojums, kas vienā virzienā var ilgt gandrīz 19 stundas, pašlaik ir ilgākais regulārais avioreiss bez nosēšanās, taču, ja pasauli nepiemeklēs kāda jauna ekonomiskā krīze, šis rekords jau drīz vien tiks pārspēts, prognozē speciālisti.

17 stundas un 52 minūtes - pēc tik ilga laika no Čangi lidostas Singapūrā startējušais laineris Airbus A350-900ULR piezemējās Ņūarkas lidostā Ņūdžersijā, netālu no Ņujorkas. AFP norāda, ka reisa SQ-22 lidojums veikts ātrāk, nekā iecerēts, pateicoties labvēlīgiem laika apstākļiem, jo tā plānotais ilgums maršrutā no Singapūras līdz Ņujorkai (aptuveni 16 500 kilometru) ir 18 stundas un 25 minūtes, bet atpakaļceļā par 20 minūtēm vairāk. Līdz pagājušās nedēļas nogalei ilgāko regulāro reisu bez nosēšanās nodrošināja lidsabiedrība Qatar Airways, kuras lidmašīnas ceļā no Dohas Katarā uz Oklendu Jaunzēlandē gaisā pavadīja 17 stundas un 40 minūtes.

Reuters atgādina, ka no 2004. līdz 2013. gadam Singapore Airlines jau nodrošināja tiešos lidojumus šajā maršrutā, taču bija spiesta tos atcelt, jo degvielas cenu pieaugums un globālās ekonomiskās krīzes atbalsis padarīja lidojumus nerentablus. Beidzamajos gados Singapūras-Ņujorkas reisa lidmašīnas veica nosēšanos Frankfurtē, kur uzpildīja degvielu. Viens no lidsabiedrības viceprezidentiem Kempbels Vilsons sarunā ar AP skaidrojis, ka tiešo reisu izdevies atjaunot, pateicoties Airbus A350-900ULR lidmašīnām, kas garajā lidojumā patērē par ceturtdaļu degvielas mazāk nekā tās priekštece A340-500. Pašlaik kompānijas rīcībā ir divi šādi laineri, taču pasūtīti vēl četri, un jau drīzumā Singapore Airlines plāno atsākt tiešos lidojumus no Singapūras uz Losandželosu un Sanfrancisko (pašlaik šie reisi veic papildu nosēšanos Seulā vai Tokijā).

Lai gan A350 modeļa lidmašīnas teorētiski spēj uzņemt pat vairāk nekā 400 pasažierus, lidsabiedrība ir parūpējusies par maksimālu klientu komforta līmeni, un ilgajā lidojumā lainerī atradīsies ne vairāk kā 161 pasažieris - līdz 67 cilvēkiem biznesa klasē un 94 cilvēkiem uzlabotajā ekonomiskajā klasē. Minimālā biļetes cena vienā virzienā pašlaik ir 2150 dolāru jeb aptuveni 1860 eiro, taču, kā jau aviopārvadājumu industrijā ierasts, visu noteiks pieprasījums. Pašlaik Singapore Airlines par tā trūkumu nevar sūdzēties, jo pirmajā reisā devušies 150 pasažieri - tas nav maz, ja ņem vērā, ka biļešu iepriekšējā tirdzniecība faktiski nenotika, jo Singapore Airlines gaidīja, kad tai tiks piegādāta pirmā jaunā lidmašīna.

Interneta ziņu vietnes Airlineratings.com galvenais redaktors Džefrijs Tomass, kurš, protams, nespēja palaist garām šādu iespēju, intervijā BBC stāstījis, ka lidojums bijis ļoti komfortabls un personīgi viņam pat neesot šķitis, ka gaisā pavadītas vairāk nekā 17 stundas - kaislīgiem smēķētājiem droši vien bijis daudz grūtāk. AP norāda, ka jaunajā lainerī ir uzlabota kondicionēšanas sistēma, kas palielina gaisa mitrumu, tādējādi uzlabojot pasažieru pašsajūtu. Lielu lomu gan spēlē arī tas, ka Singapore Airlines atteikušies no ekonomiskās klases, līdz ar to lidmašīnā ir krietni mazāk cilvēku, nekā parasti atrodas šāda veida laineros.

Gan Singapūra, gan Ņujorka ir lieli finanšu centri, tādēļ Singapore Airlines cer, ka tiešo avioreisu izmantos daudzi uzņēmēji, kuriem pats dārgākais ir laiks. Dž. Tomass un citi eksperti šim viedoklim piekrīt, taču ar vienu būtisku piebildi - interese par dārgiem tiešajiem lidojumiem saglabājas vien tik ilgi, kamēr novērojama globālās ekonomikas augšupeja, bet krīžu gadījumā tā zūd. Taču pašreizējā situācijā, kad lielas ķibeles nedraud, pieprasījums pēc šāda piedāvājuma var būt liels, jo daudziem biznesmeņiem (it sevišķi Āzijā) tas ir prestiža un statusa jautājums. «Prakse liecina, ka gadījumos, kad lidsabiedrības ievieš tiešos reisus, šo maršrutu izmantojošo cilvēku skaits trīskāršojas,» sacījis Dž. Tomass. Viņš atgādinājis, ka Austrālijas nacionālā aviokompānija Qantas jau uzsākusi sarunas ar Boeing un Airbus par iespēju piegādāt lidmašīnas, kas spētu ceļā no Sidnejas līdz Londonai gaisā pavadīt vismaz 20 stundas.