Pasaules lielākie informācijas tehnoloģiju uzņēmumi, arī "Facebook" un "Google", trešdien akceptēja uzvedības kodeksu cīņā ar tīmekļa dezinformācijas izplatīšanu Eiropas Savienībā (ES).
Septiņus mēnešus pirms Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanām Eiropas Komisijas (EK) sagatavotajā uzvedības kodeksā konkrēti pausts aicinājums atteikties no reklāmas peļņas gūšanas no "viltus ziņu" izplatīšanas.
Uzņēmumi piekrita, ka reklāmu avoti ir skaidri jānorāda un ka tīmekļa platformās izplatīto reklāmu saturs ir stingrāk jāpārbauda.
ES digitālās ekonomikas komisāre Marija Gabriela sacīja, ka saistību uzņemšanās ir "solis pareizā virzienā".
Uzņēmumi piekrita sekot līdzi automātiski darbināto botu negodprātīgai izmantošanai centienos izplatīt "viltus ziņas", kā arī piekrita paplašināt lietotāju iespējas iesniegt sūdzības par aizdomīgām publikācijām.
ES digitālās ekonomikas komisāre Marija Gabriela sacīja, ka saistību uzņemšanās ir "solis pareizā virzienā", tomēr arī norādīja, ka ir nepieciešami citi pūliņi no Silīcija ielejas tehnoloģiju gigantu puses.
Viņa norādīja, ka var tikt ieviesta ES regula, ja brīvprātīgajām saistībām ātri nebūs taustāmu rezultātu.
EK aktivizēja centienus "viltus ziņu" apkarošanas laukā, atklātībā nonākot ziņām, ka nelegāli tikuši ievākti "Facebook" lietotāju dati, kas tad izmantoti Donalda Trampa vēlēšanu kampaņā ASV.
Ņemot vērā 2016.gada bēdīgo pieredzi, kad Krievija iejaucās ASV prezidenta vēlēšanās un "Breksita" referendumā, Brisele aktivizējusi pūliņus, lai nepieļautu šo scenāriju atkārtošanos nākamgad gaidāmajās EP vēlēšanās.