"Ryanair" piloti atkal streiko; kas jāzina pasažieriem?

© SCANPIX

Šī gada streiki zemo cenu aviokompānijā “Ryanair" turpinās un lidsabiedrības piloti Vācijā ir oficiāli paziņojuši par 24 stundu streiku, sākot ar trešdienu, 12.septembri. Kā informē arodbiedrība, “Ryanair" joprojām nav nācis klajā ar piedāvājumu problēmu risināšanā un tā turpinot, jaunu streiku draudi ir aktuāli arī septembra beigās.

12. septembra streiks ietekmēs visus “Ryanair“ lidojumus no Vācijas, tādēļ iedzīvotāji, kam rītdien ir ieplānoti lidojumi no un uz Vāciju, ir aicināti sekot līdzi lidojumu informācijai.

Pagājušajā mēnesī, zemo cenu aviokompānija “Ryanair" pieredzēja lielāko vienas dienas streiku tā vēsturē, kad 24h streiku reizē pieteica piecu valstu piloti. Pašā karstākajā ceļojumu laikā - augustā notikušais streiks vienas dienas laikā ietekmēja vairāk nekā 55 000 pasažieru. Kā ziņo arodbiedrība, ja “Ryanair" nekavējoties nenāks klajā ar piedāvājumu, piecu valstu piloti plāno atkārtot streiku septembra beigās ietekmējot vismaz tikpat vai pat vairāk ceļotāju.

Ja lidojums kavējas ilgāk par divām stundām, aviokompānijai ir jānodrošina pārtika, ūdens un interneta pieeja, kā arī iespēja veikt telefonzvanu.

“Ryanair" ir publiskojis paziņojumu, ka kompānija ir nākusi klajā ar piedāvājumu un rītdien plānotais streiks nav attaisnojams, savukārt arodbiedrība iebilst, apgalvojot, ka vienošanās ar Īrijas un Itālijas pilotiem neattiecas uz darbiniekiem Vācijā un citās valstīs. Esošās problēmas ar pilotu darba apstākļiem un atbilstošu darba samaksu joprojām ir aktuālas.

SCANPIX

Lidojumu kompensācijas pieprasījumu uzņēmums “Skycop" aicina iedzīvotājus, kas ieplānojuši lidojumus ar aviokompāniju “Ryanair" no vai uz Vāciju, sekot līdzi lidojuma informācijai un iepazīties ar savām pasažieru tiesībām - ja lidojums kavējas ilgāk par divām stundām, aviokompānijai ir jānodrošina pārtika, ūdens un interneta pieeja, kā arī iespēja veikt telefonzvanu. Gadījumos, ja reiss ir pārcelts uz nākamo dienu, aviokompānijai pasažieriem ir jānodrošina naktsmītne.

Pasažieriem nav iespējams pieteikt kompensāciju līdz 600 EUR apmērā.

Ņemot vērā, ka streiks ir iepriekš pieteikts un saskaņots, pamatojoties uz ES regulu 261/2004, pasažieriem nav iespējams pieteikt kompensāciju līdz 600 EUR apmērā. To pašu ir paziņojuši arī “Ryanair", atsakoties izmaksāt kompensācijas, pamatojoties uz “ārkārtas apstākļiem".

Eiropas Savienības Tiesa ir paudusi viedokli, ka analizējot esošo situāciju, aviokompāniju streiki neatbilst “ārkārtas apstākļu" būtībai un pat neplānotie streiki ir uzņēmuma kontrolējami.

“Mēs uzskatām, ka “Ryanair" streiki nedrīkst tikt uzskatīti par “ārkārtas apstākļiem" un līdzīgu nostāju ir paudušas vairākas civilās aviācijas organizācijas Eiropas Savienībā. Tās ir paudušas nostāju, ka streiki nevar tikt uzskatīti par “ārkārtas apstākļiem" un neatbrīvo kompāniju no kompensāciju izmaksāšanas par atcelto lidojumu, ja par to pasažieri nav tikuši informēti vismaz divas nedēļas iepriekš," stāsta lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmuma “Skycop" izpilddirektors Marjus Stonkus.