Ceturtdiena, 18.aprīlis

redeem Jadviga, Laura

arrow_right_alt Pasaulē

Sarkans punkts uz pieres. Festivālu apmeklētāju reakcija uz datu aizsardzības regulu

© Ekrānšāviņš/Facebook

Kulinārijas festivāla “Haarlem Culinair” organizatori izdomājuši visnotaļ amizantu veidu kā atbildēt Eiropas Savienības vispārējās datu aizsardzības regulai, proti, dalībniekiem, kuri nevēlas tikt nofotografēti, uz pieres jāuzlīmē sarkans punkts, raksta portāls “Petapixel.com”.

Festivāla organizatori “H&L” pirmo reizi šādu stratēģiju izmēģināja augusta sākumā notikušajā festivālā “Haarlem Culinair” un dalībnieki tika informēti ar skrejlapu palīdzību. 12.punkts norādīja, ka, atrodoties festivāla notikuma vietā, dalībnieki piekrīt, ka tiks fotografēti un filmēti, taču, ja tiešām negribas tikt uzņemtam kādā fotogrāfijā, tad uz pieres jāuzlīmē sarkans punkts vai tas jāuzzīmē ar sarkanu lūpu krāsu.

No 70 000 festivāla viesu beigās 3 dalīnieki arī izlēma nēsāt sarkanos punktiņus.

Henijs Līflangs no H&L medijam “De Telegraaf” stāsta, ka viņu organizētajos pasākumos ir noteikumi un viņi parasti tajos uzņemtās fotogrāfijas publicē “Facebook”. Tāpēc viņi izdomāja sarkanā punktiņa stratēģiju, lai dotu cilvēkiem, kuri nevēlas, lai viņu sejas tiktu publiskotas, iespēju to pateikt.

Festivāla organizatori izdzēsis tā cilvēka seju, uz kuras ir sarkanais punktiņš.

“H&L” uzskata, ka sarkanā punktiņa stratēģija ir jautra atbilde datu aizsardzības regulai un plāno to izmantot arī turpmāk.