Parīzes Eifeļa torņa darbinieki šonedēļ plāno rīkot streiku, šādi protestējot pret jauno apmeklētāju plūsmu organizēšanas politiku, kas tūristu iecienītajā objektā izraisa milzīgas rindas, pirmdien pavēstīja arodbiedrības amatpersonas.
Kopš jūlija sākuma puse biļešu atvēlētas apmeklētājiem, kas savlaicīgi rezervējuši biļetes un izraudzījušies konkrētu apmeklējuma laiku.
Agrāk iepriekšējai rezervācijai bija atvēlēti vien 20% biļešu.
Tomēr torņa vadība nolēmusi arī atvēlēt atšķirīgu kategoriju biļešu īpašniekiem atsevišķus liftus, un tas savukārt "radījis rindas, kas dažkārt ir milzīgas un bieži vien nevienmērīgas", teikts arodbiedrības CGT paziņojumā.
Pie lifta, kuru izmanto iepriekš nepieteikušies apmeklētāji, rindā jāgaida trīs stundas.
Dažkārt pēcpusdienās un vakaros, kad nav rezervēts daudz biļešu, iepriekšējo rezervāciju lifts ir pustukšs, bet pie lifta, kuru izmanto iepriekš nepieteikušies apmeklētāji, rindā jāgaida trīs stundas.
Ja pieprasījumu pēc rezervācijas konkrētā laikā ir daudz, tas var izraisīt sastrēgumus, kuru dēļ apmeklētājiem var nākties gaidīt ilgi pēc izraudzītā laika.
Kā skaidroja arodbiedrības pārstāvis Denī Vavasori, problēma nav tā, ka 50% biļešu ir atvēlēta iepriekšējai rezervācijai.
Tomēr, lai labāk vadītu apmeklētāju plūsmu, visiem apmeklētājiem būtu jābūt pieejamiem vieniem un tiem pašiem liftiem, viņš skaidroja.
Vadība atteikusies piekāpties.
"Mēs nerunājam par neveiksmi. Ir jāveic vienīgi zināmas korekcijas," skaidroja Vavasori.
Pēdējo gadu laikā Eifeļa torņa 300 darbinieki streikojuši vairākkārt, un iemesli tam bijuši visdažādākie - no kabatzagļu aktivitātēm līdz torņa uzturēšanas darbiem.
Ik gadu Eifeļa torni apmeklē vairāk nekā seši miljoni viesu.