Pirmdien slavenais sporta apģērbu ražotājs “Adidas” paziņoja, ka vairs savā prokcijā neizmantos pirmreizējo plastmasu, tajā skaitā poliesteru, kas tiek izmantots kā t-kreklos, tā sporta krūšturos un ir populārs savā nelielā svara un ātrās žūšanas dēļ, raksta CNN.
“Adidas” pirmreizējo plastmasu arī savos ofisos, veikalos, noliktavās un sadales centros. Aprēķināts, ka šis solis, sākot no šī gada, ietaupīs aptuveni 40 tonnas plastmasas ik gadu.
“Adidas” paredz, ka tās 2019.gada vasaras un pavasara kolekcija saturēs ap 41% pārstrādātā poliestera. Tāpat vācu kompānij cer, ka uzlabojies tās “Parley” zīmola apavu pārdošanas apjomi. Šīs kurpes ir ražotas no plastmasas atkritumiem, kas savākti pirms nokļūšanas okeānu ūdeņos. “Adidas” cer, ka pārdošanas apjomi uzlēks no 1 miljona pāru 2017.gadā līdz 5 miljoniem.
Arī citas pasaulslavenas kompānijas spērušas soļus, lai kļūtu dabai draudzīgākas - “Starbucks” plāno atteikties no plastmasas salmiņiem, tāpat arī “McDonald's” plāno izveidot līdzīgu programmu Anglijā un Īrijā. Arī “Ikea” gatavojas atteikties no vienreizlietojamās plastmasas savos veikalos un ēdnīcās.
Paredzēts, ka pasaulē plastmases patēriņš dubultosies nākamo 20 gadu laikā. Materiāls ir lēts un universāls, bet gan valdības, gan patērētāji apzinās tās kaitējumu dabai.
Pētnieki apgalvo, ka 2050.gadā okeānos svara ziņā būs vairāk plastmasas nekā zivju.
Pasaules mērogos vien 14% no plastmasas tiek pārstrādāts. Salīdzinājumam - no izlietotā papīra tiek pārstrādāti 14%, bet no dzelzs un tērauda 90%.